سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیل، بیش از ۳۰ میلیارد تومان به شهرک‌های صنعتی خوزستان خسارت زد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خوزستان گفت: سیلاب اخیر، بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال به شهرک‌های صنعتی استان خسارت زد.

اخلاق محمدیان، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان درخصوص میزان خسارت سیلاب اخیر به نواحی صنعتی استان به در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: براساس برآورد خسارت توسط کارشناسان، این حادثه ۳۰۰ میلیارد و ۹۳۶ میلیون تومان به طور مستقیم و غیرمستقیم به شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خسارت زد.

وی افزود: براساس اطلاعات دریافتی از فرم‌های خود اظهاری توسط واحد‌های صنعتی، تا نیمه اردیبهشت ماه سال جاری، تعداد ۶۸ واحد صنعتی در زمینه مواد اولیه، زیرساخت واحد‌ها و ماشین آلات مبلغی بیش از ۲۸ میلیارد تومان به طور مستقیم خسارت دیده اند.

محمدیان با اشاره به مبلغ ۸۴ میلیارد تومانی خسارت غیرمستقیم به واحد‌های صنعتی بیان داشت: مشکل تامین مواد اولیه به دلیل قطعی راه‌های ارتباطی و عقب ماندگی تولید، کنسل شدن قرارداد‌ها به دلیل تحقق نیافتن تعهدات کارفرمایان و همچنین ارسال نشدن محصولات تولیدی و نیز حاضر نشدن کارگران سر کار به دلیل گرفتار شدن در مناطق سیل زده باعث تحمیل خسارات غیر مستقیم به واحد‌های صنعتی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خوزستان، مجموع خسارات مستقیم و غیرمستقیم براساس فرم‌های خود اظهاری تا نیمه اردیبهشت ماه جاری را بیش از یکصد و ۱۳ میلیارد تومان عنوان کرد.

این مقام مسئول اذعان داشت: شهرک‌های صنعتی سوسنگرد، ایذه، خرمشهر، آبادان، شادگان و اهواز در معرض بروز سیلاب و آبگرفتگی بودند، اما فقط شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز به دلیل سرریز رودخانه کرخه دچار آبگرفتگی شد که هم اکنون درصد ناچیزی از آب در دیواره‌های شهرک باقی مانده است و به طور کلی شرایط برای فعالیت کلیه واحد‌ها فراهم است.

انتهای پیام/گ

خسارت سیل به شهرک‌های صنعتی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.