سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

۳۰ درصد افراد بالای ۳۰ سال مبتلا به فشار خون هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: ۳۰ درصد افراد بالای ۳۰ سال مبتلا به فشار خون هستند و ۶۰ درصد این افراد اطلاعی از این موضوع ندارند.

نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،  با بیان اینکه فشار خون یکی ‌از مهم ترین بیماری های ناشناخته جامعه است،گفت: ۳۰ درصد افراد بالای ۳۰ سال مبتلا به فشار خون هستند  که ۶۰ درصد این افراد اطلاع از این موضوع ندارند.

وی افزود: فشار خون یکی‌از بزرگترین بیماری ها در زمینه سکته های مغزی است که به علت ناشناخته بودن آن عوارض قلبی پس از بروز بیماری ظاهر می گردد.

دکتر دانایی ادامه داد: وزارت بهداشت در یک بسیج ملی بنا دارد بیماران فشار خون را شناسایی و در راستای درمان ان ها اقدام کند.

‌رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: این پویش از۲۷  اردیبهشت ماه با هدف شناسایی ، کنترل و‌درمان‌ فشار خون بیماری ها برگزار خواهد شد. در این راستا همکاران علوم پزشکی این امادگی را دارند که با مراجعه مردم به ستاد استانی اطلاعات ان ها را ثبت کنند.

وی افزود: هم چنین سایتی در خصوص اعلام فشار خون خود افراد اعلام خواهد شد که با پرکردن پرسش نامه میتوانند این اطلاعات را در سایت قرار دهند.

دکتر دانایی در پایان ابراز داشت: با وجود اینکه جمعیت استان جمعیت سالمندی است و میزان بیماری فشار خون در این منطقه بالا است با توجه به سطح فرهنگی اجتماعی در کشور اکنون نیز استان سمنان نسبت به دیگر مناظق از‌وضعیت مطلوبی برخوردار است.

انتهای پیام / گ 

پویش ملی کنترل فشار خون ۲۷  اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.