سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز کشت سیب زمینی در تربت حیدریه/ کاهش سطح زیرکشت چغندر قند

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: کشت سیب زمینی در ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از مزارع و کاشت چغندر قند در ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مهدی عباسپور مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: همه ساله از مزارع زیر کشت محصول سیب زمینی در این شهرستان افزون بر ۷۰ هزار کیلوگرم محصول برداشت می‌شود، اما امسال پیش بینی می‌شود که میزان تولید به بیش از ۷۳ هزار کیلوگرم افزایش یابد.

 وی با اشاره به رتبه نخست خراسان رضوی در سطح زیرکشت و تولید سیب زمینی، ادامه داد: این شهرستان با در اختیار داشتن ۳۶ درصد سطح زیر کشت استان و ۴۲ درصد تولید ، یکی از قطب‌های تولید سیب زمینی کشور نیز محسوب می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: به علت ویژگی‌های محیطی جلگه رخ، سیب زمینی بذری استان در این منطقه تولید و این نوع بذر نیز به همه استان‌های کشور که کشت سیب زمینی دارند صادر می‌شود.
 
عباسپور افزود: سیب زمینی در فصل اردیبهشت تا خرداد کشت و از اواخر مرداد تا اواخر مهر برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه فصل کاشت چغندر قند در ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی تربت حیدریه آغاز شده، ادامه داد: این شهرستان بعد از جوین رتبه دوم استان در کشت چغندر قند را داراست.

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: میانگین برداشت محصول چغدرقند از زمین‌های کشاورزی تربت حیدریه ۲۱۰ هزار تن است؛ شواهد حاکی از آن است که به علت قیمت تضمینی پایین چغندرقند، امسال سطح زیر کشت این محصول کاهش چشمگیری داشته باشد.

عباسپور افزود: زمان کاشت چغندر قند اردیبهشت تا خرداد و زمان برداشت این محصول از ۱۰ مهر تا آخر آذرماه است، اکنون میانگین برداشت چغندرقند در تربت حیدریه ۵۵ تن در هر هکتار می باشد.
 
انتهای پیام//ف.ش
 

کاهش کشت چغندرقند بعلت قیمت پایین این محصول

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.