سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام پارلمانی روس: تمام تلاش‌ها برای کودتا در ونزوئلا تحت حمایت آمریکا ناکام مانده است

رئیس کمیته امور بین‌المللی مجلس دومای روسیه تحریم‌های آمریکا ضد ونزوئلا را تلاش برای دامن زدن به بحران توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ­به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «لئونید اسلاتسکی» رئیس کمیته امور بین‌المللی مجلس دومای روسیه، اعلام کرد واشنگتن تلاش می‌کند با اعمال تحریم ضد ونزوئلا، این کشور را در تنگنا قرار دهد با این امید که بتواند آن را به سمت بحران و ناآرامی بکشاند، اما تاکنون تلاش‌ها برای کودتا با حمایت آمریکا در این کشور ناکام مانده است.

اسلاتسکی به خبرنگاران گفت: با وضع و تشدید تحریم‌ها ضد ونزوئلا و شرکت‌های آن، آمریکا به اعمال فشار غیرقانونی بر مقامات قانونی جمهوری بولیواری ادامه می‌دهد. اقدامات آمریکا به منزله مداخله آشکار، گستاخانه و بی شرمانه در امور داخلی یک کشور مستقل محسوب می‌شود.

به گفته این مقام پارلمانی روس، واشنگتن با امید بحرانی کردن اوضاع ونزوئلا این کشور را تحت فشار قرار می‌دهد.

وی اینگونه نتیجه‌گیری کرد که به هرحال تمام تلاش‌ها برای کودتا در ونزوئلا تحت حمایت آمریکا ناکام مانده است. به همین دلیل است که به نظر می‌رسد تشدید تحریم‌ها به گونه‌ای انتقام گیری از دولت این کشور است.

اوایل روز جمعه، وزیر خزانه داری آمریکا دو شرکت کشتیرانی ونزوئلایی و دو فروند از کشتی‌های آن‌ها را به اتهام انتقال نفت از ونزوئلا به کوبا تحریم کرد. واشنگتن در ماه‌های اخیر تلاش کرده است به منظور مجبور کردن نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، به برکناری از قدرت، مانع فروش نفت ونزوئلا شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، ونزوئلا ، تحریم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.