سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیشترین آسیب از سیل امسال را بخش کشاورزی متحمل شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در سیل اخیر ۹۰ هزار هکتار از اراضی زراعی و ۲ هزار و ۸۵۰ هکتار از باغ‌های استان خسارت دیده‌اند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در این سیل ۱۹  واحد پرورش ماهی و ۲ هزار واحد دامداری سنتی خسارت دیده و ۹۵۰ کیلومتر راه بین مزارع و ۵۷۰ کیلومتر راه عشایری نیزتخریب شده است.

حاتمی بااشاره به اینکه خسارت زمین‌های زراعی و باغ‌ها از ۲۰ تا صددرصد است گفت:کمک دولت برای هر هکتار اراضی زراعی صددرصد خسارت دیده ۲ میلیون تومان و هر هکتار اراضی باغی تخریبی پنج میلیون تومان است.

وی از پرداخت خسارت به دامداران نیز خبر داد و بیان کرد: این کمک برای هر رأس دام سبک تلف شده ۵۰۰ هزار تومان و هر رأس دام سنگین سه میلیون تومان است؛ یعنی حدود یک چهارم تا یک پنجم قیمت واقعی.

حاتمی گفت: افزایش سقف جبران خسارت‌ها به میزان تحقق درآمد‌های دولت بستگی دارد، زیرا با توجه به تحولات حوزه اقتصادی و سیاست خارجی، نمی‌توان با قطعیت درباره آن اظهار نظر کرد.

وی درباره تفاوت دریافتی کشاورزان به ازای هر هکتار زمین خسارت‌دیده هم گفت: با توجه به این که جزئیات خسارت‌دیدگی کشاورزان قابل ارزیابی و اثبات نیست، ورود به این حوزه و تقسیم بندی میزان خسارت‌ها هم گمراه کننده خواهد بود بویژه اینکه سیل نوروز امسال در ۲۴ استان خسارت به بار آورده و تفکیک آسیب‌ها یک کار بسیار سخت و سنگین است.

بنابر اعلام استانداری کرمانشاه در فروردین امسال هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان خسارت به استان وارد شد که بخش قابل توجهی از آن مربوط به بخش کشاورزی است.

 

انتهای  پیام/ز



هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان خسارت سیل  به استان وارد شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.