سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع بیش از ۱۸ هزار تن کود شیمیایی میان کشاورزان کردستانی

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۱۸ هزار ۲۷۹ تُن انواع کود شیمیایی شامل ۱۸ درصد نیاز استان تامین و در میان کشاورزان توزیع شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال برای این استان ۱۰۲ هزار و ۱۸ تُن انواع کود شیمیایی تخصیص یافته که در مدت گذشته از سال جاری حدود ۱۸ درصد آن تامین و توزیع شده است.

محمد صالح احمدی با بیان اینکه کود‌های تامین شده در اختیار کشاورزان قرار گرفت تا در اراضی کشت بهاره شامل نخود، سیب زمینی، ذرت، چغندر قند و محصولات سیفی مورد استفاده قرار گیرد، افزود: ۱۸ هزار و ۲۷۹ تن کود تامین شده شامل ۱۶ هزار و ۱۴۷ ازته، یک هزار و ۷۸۰ تُن فسفاته و ۴۲۴ تن پتاسه است.

احمدی از خرید سه هزار و ۱۲۰ تُن انواع دیگر خبر داد و اضافه کرد: این میزان نهاده هم اکنون در بنادر و مرز‌های ورودی در حال بارگیری یا انتقال به شهر‌های استان است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سهمیه ۱۰۲ هزار و ۱۸ تنی کود شیمیایی این استان شامل ۸۰ هزار و ۱۱۹ ازته، ۱۸ هزار و ۴۴۹ تن فسفره و سه هزار و ۴۵۰ تن پتاسه است.

وی یادآور شد: این میزان کود شیمیایی تا آخر سال زراعی (شهریور) به مرور تامین و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

این استان دارای یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم حدود ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی حدود ۱۲ درصد است.

انتهای پیام/ع

توزیع بیش از ۱۸ هزار تن کود شیمیایی میان کشاورزان کردستانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.