سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لغو دومین سفر اروپایی پمپئو در هفته اخیر

وزیر امور خارجه آمریکا که در اروپا به سر می‌بُرد امروز سفرش به گرینلند را لغو کرد و به واشنگتن بازگشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتد پرس، وزارت امور خارجه آمریکا امروز (پنجشنبه) اعلام کرد سفر مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور، به گریلند لغو شده و او به واشنگتن بازمی‌گردد. در بیانیه این وزارتخانه آمده است با این حال پمپئو دستور بازسازی حضور دیپلماتیک دائمی آمریکا در گرینلند را صادر کرده است.

قرار بود امروز پمپئو تور سفر به چهار کشور اروپایی را با توقف در گرینلند با هدف ارتقاء سیاست‌های قطب شمال دولت دونالد ترامپ پایان دهد که این سفر لغو شد. هر چند پیش از این، زمانی که پمپئو در نشست شورای قطبی در فنلاند حضور یافته بود سیاست‌های قطب شمال ترامپ به دلیل در نظر نگرفتن «تغییرات آب و هوایی» مورد انتقاد قرار گرفته بود.

سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده بود پمپئو از ۵ تا ۹ مه، از کشور‌های فنلاند، آلمان، انگلیس و گرینلند (ناحیه خودگران دانمارک) دیدار خواهد کرد. اما سه‌شنبه وزیر امور خارجه آمریکا سفر خود به برلین را به دلیل آنچه «مشکلات در زمینه امنیت بین‌المللی» خوانده شد، لغو کرد و به جای آن به بغداد رفت و با نخست‌وزیر عراق دیدار کرد. گفته می‌شود بالا گرفتن تنش‌ها میان ایران و آمریکا عامل اصلی لغو سفر‌های پمپئو است.

روز گذشته (چهارشنبه) پمپئو به انگلیس رفت و با جرمی هانت، همتای انگلیسی خود دیدار کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، انگلیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
سيلي سختي خوردن