روزنامه آلمانی زوددویچه سایتونگ در مقاله‌ای با اشاره به لغو ناگهانی سفر وزیر خارجه آمریکا به برلین، به افزایش شکاف در روابط دو طرف پرداخت.

لغو سفر پمپئو به آلمان، حاکی از شکاف روابط برلین و واشنگتن/ آلمان منتظر رفتن ترامپ از کاخ سفید باشدبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته به طور ناگهانی سفر خود به آلمان را لغو کرد، همین موضوع گمانه زنی‌ها را در خصوص شکاف روابط میان برلین و واشنگتن افزایش داد.

روزنامه «زوددویچه سایتونگ» آلمان در مقاله‌ای با اشاره به لغو دیدار از پیش برنامه ریزی شده مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، آن را نشانه‌ای از شکاف در روابط دو جانبه برلین و واشنگتن دانست.

ین روزنامه آلمانی در مقاله خود نوشت خیلی مشکل است برای لغو ناگهانی دیدار پمپئو و مرکل بهانه‌ای پیدا کرد. در دنیای دیپلماسی بدرفتاری‌های وجود دارد از جمله از دست دادن یک نشست بین المللی مهم به عنوان وزیر خارجه و توهین (به دیگران) و در این راستا به اعلام لغو دیدار با مرکل و هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان تنها چند ساعت پیش از برگزاری این نشست‌ها از سوی پمپئو اشاره کرد.

نویسنده این مقاله یادآور شد: آنچه به عنوان روابط دوستانه آمریکا و آلمان پیشتر مورد ستایش قرار می‌گرفت، دو سال پس از به ریاست رسیدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا از هم پاشیده شده است.

بنا به نوشته این ورزنامه آلمانی، سیاست خارجی آمریکا به دنبال حداکثرسازی حمایت از منافع خود در مقابل متحدانش نه با یک دیپلماسی هوشمندانه بلکه با سیاست‌های وحشیانه است که اروپایی‌ها و بویژه آلمان در مناقشات با واشنگتن بر سر میزان تعرفه‌ها آن را تجربه کردند.

روزنامه زوددویچه سایتونگ نوشت پیمان‌های بین المللی اهمیت اندکی برای ترامپ دارند. در بسیاری از موارد آمریکا دیگر به عنوان یک متحد حضور ندارد بلکه یک طرف متخاصم است. این حالت در مورد توافق آب و هوایی پاریس و مهمتر از آن توافق هسته‌ای ایران دیده می‌شود.  با این حال نویسنده این مقاله یادآور شد دو کشور منافع مشترک بسیاری دارند و ابراز امیدواری کرد با پایان حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید روابط میان دو کشور در آینده بهبود یابد.

شایان ذکر است، روز گذشته وزیر خارجه آمریکا اقدامی غیرمنتظره و غیرمعمول سفر خود به آلمان و دیدار با آنگلا مرکل را به طور ناگهانی لغو کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: دونالد ترامپ ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار