سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه‌ریزی همکاری‌ بخش خصوصی ایران و ترکیه در بخش کشاورزی

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان گفت: فرآوری محصولات کشاورزی، مانند زیتون از محور‌های اصلی سفر کارآفرینان و فعالان اقتصادی استان زنجان به کشور ترکیه بود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،مهدی رنگ رونا عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان در تشریح سفر هیات تجاری استان زنجان به ترکیه با بیان اینکه همکاری در بخش کشاورزی از جمله محور‌های مذاکرات در این دیدار‌ها بود، اظهار داشت: استان زنجان توانمندی خوبی در تولید محصولات مختلف کشاورزی دارد، بر همین اساس فرآوری محصولات کشاورزی، چون زیتون از محور‌های اصلی این دیدار بود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با اشاره به تجربیات خوب کشور ترکیه در فرآوری محصول زیتون، تصریح کرد: امروز از این محصول با اهمیت در حدود ۱۰۰ محصول جانبی فرآوری می‌شود که دارای ارزش افزوده بسیار خوبی است.

وی با اشاره به اینکه در این جلسات محصولات تولیدی استان در بخش‌های مختلف از سوی فعالان اقتصادی استان به طرف‌های ترکیه‌ای معرفی و ارائه شد، گفت: برگزاری جلسات (B to B) بین تجار دو کشور نیز از دیگر بخش‌های این سفر بود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان گفت: این سفر به دعوت فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و بورس‌های ترکیه (TOBB) صورت گرفت که فعالان اقتصادی از استان‌های شمالغرب کشور نیز حضور داشتند.

گفتنی است،هیاتی متشکل از کارآفرینان و فعالان اقتصادی استان زنجان با سفر به کشور ترکیه با "رفعت حصار چیکلی اوغلو" رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و بورس‌های ترکیه (TOBB) و اعضای اتاق بازرگانی آنکارا دیدار و راه‌های همکاری بخش خصوصی دو کشور در آینده را بررسی کردند.
انتهای پیام/ن
 

استان زنجان توانمندی خوبی در تولید محصولات مختلف کشاورزی دارد

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.