سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصویب دو لایحه ضد ترامپ بوسیله سناتور‌های ایالت نیویورک

سناتور‌های ایالت نیویورک آمریکا دو لایحه مختلف علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور تصویب کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، سناتور‌های ایالت نیویورک آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) دو لایحه علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را تصویب کردند. این دو لایحه درباره اعمال شرایطی برای انتشار اظهارنامه مالیاتی دونالد ترامپ و همچنین اعمال محدودیت‌هایی در عفو مجرمان بوسیله رئیس جمهور آمریکا است.

در یکی از این لایحه‌ها آمده است در صورتیکه رئیس کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان، کمیته امور مالی مجلس سنا و کمیته مشترک مالیات برای پیشبرد روند تحقیقات کنگره خواستار انتشار اظهارنامه مالیاتی رئیس جمهور شوند، مقامات دولتی این اجازه را دارند که اظهارنامه مالیاتی وی را منتشر کنند.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا روز دوشنبه درخواست دموکرات‌های مجلس نمایندگان را برای انتشار اظهارنامه مالیاتی ۶ ساله دونالد ترامپ رد کرد. دونالد ترامپ خودش هم چه آن زمان که نامزد انتخابات بود و چه الان که رئیس جمهور آمریکا شده است، سنت شکنی کرده و شخصا از انتشار اظهارنامه مالیاتی‌اش امتناع کرده است.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا چندی پیش به صورت رسمی خواستار انتشار اظهارنامه مالیاتی دونالد ترامپ شدند. «ریچارد نیل»، رئیس کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان آمریکا از «چارلز رتینگ»، رئیس سازمان «خدمات درآمد داخلی» درخواست کرد اظهارنامه مالیاتی ۶ ساله دونالد ترامپ را منتشر کند. این درحالی است که دونالد ترامپ اعلام کرد تا زمانی که تحت بازرسی قرار دارد، اظهارنامه مالیاتی‌اش را منتشر نخواهد کرد.

لایحه دوم سناتور‌های نیویورک هم از اقدام دونالد ترامپ برای دادن عفو کامل به مجرمانی که بوسیله دادستان‌های نیویورک محکوم شده اند، جلوگیری می‌کند. در واقع این مسئله فقط شامل شرایطی می‌شود که رئیس جمهور از عفو یک مجرم سود ببرد. به عنوان مثال شخص عفو شده به گونه‌ای به رئیس جمهور آمریکا مرتبط باشد و یا در گذشته با او همکاری کرده باشد.

فرماندار ایالت نیویورک هم از این دو لایحه به شدت استقبال کرد و گفت آن‌ها را امضا خواهد کرد. با وجود اینکه این دو لایحه به تصویب سناتور‌های مجلس سنای نیویورک رسیده است، اما همچنان باید به تصویب انجمن نیویورک هم برسد. پس از آن برای تأیید نهایی به دفتر فرمانداری نیویورک فرستاده می‌شود.

نمایندگان دموکرات نیویورک در حالی این دو لایحه را تصویب کرده‌اند که روزنامه نیویورک تایمز هم روز گذشته یک گزارش جدید درباره ورشکستگی و فرار مالیاتی دونالد ترامپ منتشر کرد. بر اساس اعلام نیویورک تایمز، دونالد ترامپ در سال‌های ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۴ به دلیل از دست دادن بیش از ۱ میلیارد دلار از دارایی‌های خود، از پرداخت مالیات معاف شده بود.

دونالد ترامپ پیشتر به «کوین مک آلینان» کمیسر حفاظت گمرکی و مرزی آمریکا که هم اکنون به عنوان سرپرست وزارت امنیت ملی منصوب شده است گفته بود در صورتیکه برای استفاده از نیرو‌های مرزی در مرز مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران به آمریکا او را به حبس محکوم کنند، وی (ترامپ) او را عفو خواهد کرد. دونالد ترامپ حتی پیشتر در یک مصاحبه گفته بود به مسئله عفو «پال منافورت» رئیس سابق ستاد انتخاباتی اش هم فکر کرده است. پال منافورت هم اکنون به دلیل فساد مالی به چهار سال حبس محکوم شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.