سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار قزوین:

به موازات فعالیت‌های عمرانی به اقتصاد روستا‌ها توجهی نشده است

استاندار قزوین گفت: پس از انقلاب اسلامی به موازات توجه به فعالیت‌های عمرانی و زیرساختی روستا‌ها به اقتصاد روستا‌ها توجه لازم نشده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عبدالمحمد زاهدی استاندار در نشست کارگروه تخصصی اشتغال پایدار و توسعه روستایی استان گفت: توجه نکردن به مباحث اقتصادی یکی از عوامل مهم در مهاجرت روستاییان به شهر‌ها بوده است.

وی، مهاجرت روستاییان به شهر‌ها را عامل برهم خوردن توازن جمعیت شهری و روستایی کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: البته یکی از دلایل کاهش جمعیت ۶۴ درصدی روستا‌های کشور، تبدیل روستا‌ها به شهر‌ها نیز بوده است.

زاهدی با اشاره به این که شاهد خلق مشاغل جدیدی در سطح جهان هستیم که بسیاری از آن‌ها قابل اجرا در وستا‌ها نیز هستند، تاکید کرد: مسئولان باید با تجدید نظر درباره عناوین جدید شغلی در روستا‌ها به خصوص در حوزه فناوری و دانش بنیان اقدام کنند.

وی گردشگری را یکی از مشاغل مورد توجه در حوزه روستایی دانست و گفت: با گسترش این بخش می‌توان شاهد توسعه اشتغال پایدار در بسیاری از روستا‌ها بود.

استاندار افزود: سوانح و بلایای طبیعی ارتباط مستقیمی با مسائل اقتصادی نیز دارند تا حدی که در حوزه پیشگیری ما اگر مسیر ها، پل‌ها و رودخانه‌های روستا را با هم ببینیم و برای استحکام بنا‌ها نیز چاره اندیشی کنیم شاهد حوادث ناگوار نخواهیم بود.

زاهدی، روستا‌ها را از شهر‌ها آموزش پذیرتر دانست و گفت: با توجه به درگیری روزانه شهرنشینان با امواج اطلاعات، روستا‌ها دارای زمینه مناسبی برای ارائه آموزش‌های لازم هستند که باید این مسئله توجه داشت.

انتهای پیام/ک

نشست کارگروه تخصصی اشتغال پایدار و توسعه روستایی استان قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.