سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای پروژه بین المللی افزایش عملکرد گندم در نمین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین از اجرای پروژه بین المللی افزایش عملکرد گندم در شهرستان نمین خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد حسنی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین گفت: افزایش ۲۵ درصدی عملکرد گندم در مزارع دیم و ترویج کشاورزی حفاظتی هدف اجرای این پروژه است.

وی تصریح کرد: این طرح شامل پروژه‌های زراعی، کشاورزی حفاظتی و برنامه‌های آموزشی در پلات‌فرم‌های تحقیقاتی و زارعان بوده که در روستای ننه کران از توابع بخش مرکزی شهرستان نمین در زمینی به مساحت ۸ هکتار در حال اجرا است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین افزود: در این پروژه ۱۵ رقم شامل آذران، آذر ۲، سرداری، صدرا، اوحدی، باران، هشترود، پاراو، رصد، تکاب، کراس آذر ۲، صائین، ریزاو، هما و کاسکوژن با ۶ آزمایش مورد بررسی قرار می‌گیرند و این پروژه تا ۵ سال آینده ادامه خواهد داشت تا به اهداف مد نظر اجرای طرح دست پیدا کنیم.

حسنی افزود: این پروژه شامل دو بخش اساسی ایجاد و معرفی ارقام با پتانسیل عملکردی بالا و بحث کشاورزی حفاظتی است که در این پروژه به دنبال آن هستیم تا با توصیه و ترویج کشاورزی حفاظتی نسبت به صرفه‌جویی وقت، نهاده‌ها و… اقدام شود.

وی اظهار کرد: افزایش عملکرد از دیگر اهداف مد نظر اجرای این طرح است که با برنامه‌های کشاورزی حفاظتی و برنامه‌های به زراعی قابل اجرا است و خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از اجرای این پروژه توسط کشاورزان انجام گرفته و نتایج اولیه حاکی از آن است می‌توانیم به اهداف مد نظر دست پیدا کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین در پایان افزود: در این طرح مساله اصلی آن است تا نتایج اجرای طرح افزایش عملکرد گندم و نظام‌های زراعی گندم‌بنیان به خارج از پلاتفرم‌ها انتقال داده شود تا کشاورزان بتوانند براساس این نتایج عمل کنند.

انتهای پیام/ح

افزایش ۲۵ درصدی عملکرد گندم در مزارع دیم

برچسب ها: کشاورزی ، گندم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.