سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت جو از گرمترین شهرستان خراسان جنوبی

برداشت جو از۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع شهرستان طبس آغاز شده است.

 بخشایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت:  که برداشت آن با به کارگیری ۹ دستگاه کمباین بومی، ۱۰ دستگاه کمباین مهاجر و ۱۵ دستگاه دروگر از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز شده است.

وی با اشاره به وضعیت مناسب بارندگی در سال زراعی جاری افزود: سطح قابل برداشت این محصول به حدود ۲ هزار هکتار ارتقا یافته است و پیش ببینی می‌شود متوسط عملکرد این محصول در شهرستان طبس به ۲.۷ تن در هرهکتار برسد.

بخشایی با بیان اینکه ۵۰۰ هکتار از مزارع این محصول نیز بر اثر خسارت سیل دچار افت عملکرد شده است گفت: پیش بینی می‌شود حدود ۶ هزار تن از مزارع این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس، ارقام کشت جو دراین شهرستان را نصرت، یوسف و ریحان محلی دانست و افزود: بوجاری و ضدعفونی بذرها، توزیع بذر اصلاح شده، توزیع به موقع نهاده ها، اطلاع رسانی و پیگیری بیمه محصول (۸۰۰ هکتار)، اطلاع رسانی و معرفی بهره برداران به منظور استفاده از تسهیلات سرمایه در گردش و ارائه خدمات فنی و کارشناسی از جمله اقدامات انجام شده به منظور حمایت از کشاورزان جوکار اعلام کرد.

وی درپایان بیان کرد: در سال زراعی جاری خرید جو به صورت تضمینی و با قیمت هر کیلوگرم ۱۱ هزار ۶۳۰ ریال توسط اتحادیه تعاون روستایی این شهرستان انجام خواهد شد.

انتهای پیام / ط ا

افت عملکرد ۵۰۰ هکتار از مزارع جو شهرستان طبس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.