تولید هزار تن شیر از دامداری های شهرستان درمیان

مدیر جهاد کشاورزی درمیان گفت : ازابتدای سال تاکنون مقدار هزارتن شیر از دامداریهای سطح شهرستان تولید وبه بازار عرضه شده است.

ضیائیان احمدی مدیر جهاد کشاورزی درمیان  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،گفت : ارزش ریالی این محصول بیش از 2میلیارد تومان می باشد .

وی با اشاره به اینکه شیر تولیدی در شهرستان  درمیان حالت خودمصرفی دارد افزود: مقداری از آن در مراکز عرضه شیر ولبنیات محلی در مرکز استان بفروش می رسد.

ضیائیان احمدی با بیان عدم وجود مرکز جمع آوری شیر در این شهرستانبیان کرد: از شیر فرآرده هایی شامل : ماست-دوغ-کشک-خامه و سرشیر تولید می شود.

مدیر جهاد کشاورزی درمیان با اشاره به اینکه  تهیه و تدارک سموم آفت کش نباتی در شهرستان ها بر عهده فروشندگی های مجاز سموم و مطابق با سموم ثبت شده در هیئت نظارت بر مصرف سموم سازمان حفظ نباتات کشور، می باشد.

وی ادامه داد: به منظور بررسی موجودی سموم و بسته بندی آنها، بررسی قیمت آفت کش ها و بررسی وضعیت اعتبار پروانه ها و شرایط فیزیکی فروشندگی ها، نظارت و بازدید ها به صورت مستمر، توسط کارشناسان مربوطه صورت می پذیرد.

ضیائیان احمدی گفت: بازدید و نظارت بر فعالیت فروشندگی های سموم ، از ارکان و سطوح اقتصاد مقاومتی هر شهرستان بوده و نقش مهمی در سلامت محصولات کشاورزی دارد و شهرستان درمیان دارای سه فروشندگی مجاز سموم آفت کش گیاهی است.

مدیر جهاد کشاورزی درمیان گفت: با عنایت به بارندگی های اخیر و احتمال افزایش جمعیت آفات و بیماری های گیاهی، تمهیدات لازم در این خصوص صورت گرفته و سموم مورد نیاز، به میزان کافی، در فروشندگی های مجاز ، شهرستان موجود می باشد.

ضیائیان تصریح کرد: قیمت این سموم با توجه به تعلق گرفتن ارز دولتی به سموم دفع آفات نباتی و لزوم ردیابی سم تولیدی از زمان تولید تا زمان رسیدن به دست کشاورز، و به منظور نظارت بر قیمت سموم، و پیشگیری از توزیع هر گونه سموم و ترکیبات غیر مجاز، فروشندگی های سموم نباتی ملزم به ثبت خرید و فروش سموم در سامانه مانیتورینگ سموم (تحت نظارت سازمان حفظ نباتات کشور) هستند.

مدیر جهاد کشاورزی درمیان بیان کرد : قیمت سموم نسبت به سال گذشته افزایش داشته البته قیمت سموم توسط جهادکشاورزی اعمال نمیشودکه این افزایش قیمت مربوط به کلیه سموم می باشد .


ضیائیان  با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی گفت: هدف از برگزاری این کلاس هادر درجه اول انتقال یافته های نوین کشاورزی به کشاورزان است و در مرحله بعد اصلاح وتغییر در رفتار غیر بهینه کشاورزان است.

انتهای پیام / ط ا

برگزاری دوره های اموزشی دفع افات نباتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.