سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرکت لاکهید مارتین آمریکا اعلام کرد؛

جنگنده‌های پنهانکار اف-۳۵ مجهز به موشک‎‌های کروز فراصوت می‌شوند

شرکت تجهیزات نظامی لاکهید مارتین آمریکا، جنگنده‌های پنهانکار اف-۳۵ را به موشک‌های کروز فراصوت تجهیز می‌کند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شرکت لاکهید مارتین، شرکت تجهیزات نظامی و امنیت اطلاعاتی آمریکا، جنگنده‌های اف-۳۵ خود را مجهز به موشک‌های کروز مافوق صوت می‌کند.

شرکت تجهیزات نظامی آمریکا در یک همایش سالانه هوافضا یک نمونه از جنگنده پنهانکار اف-۳۵ مجهز به موشک‌های کروز فراصوت را به نمایش گذاشت، که در هر بال آن یک موشک حمل می‌شد. حمل موشک‌ در خارج از بدنه جنگنده  اف-۳۵ می‌تواند بر ویژگی‌های پنهانکاری این جنگنده تاثیر بگذارد.

موشک‌های فراصوت ساخت شرکت لاکهید مارتین می‌توانند برای دیگر جنگنده‌های نیروی دریایی از جمله بمب افکن‌های بی-۱ و بی-۵۲ نیز بکار گرفته شوند.

با این حال در گزارش‌های منتشره یادآور شده است: به نظر می‌رسد این پیشرفت‌ها هنوز تا رسیدن به مرحله اجرایی فاصله دارند. نسل جدید سلاح‌های مافوق صوت از جمله اچ‌ ای دبلیو سی، براساس یک برنامه تاکتیکی جدید در آمریکا ساخته می‌شوند که در آن از این موشک‌ها برای اهداف حساس به زمان استفاده می‌شود. با توجه به ویژگی‌های خاص این نوع موشک ها، مقابله با موشک‌های مافوق صوت در مقایسه با موشک‌های بالستیک سخت‌تر است.

سال گذشته نیروی هوایی آمریکا به همراه آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته وزارت دفاع این کشور توافق کردند تا ۹۲۸ میلیون دلار را به منظور توسعه موشک‌های مافوق صوت به شرکت لاکهید مارتین پرداخت کنند. در این گزارش یادآور شده است اولین پرواز مربوط به این موشک‌های مافوق صوت در سال مالی آینده، از اکتبر سال جاری تا سپتامبر سال ۲۰۲۰، انجام می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.