سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرقت بیش از ۴۰ میلیون دلار بیت کوین از یکی از بزرگترین مراکز مبادلات ارز‌های رمزپایه

هکر‌ها بیش از ۴۰ میلیون دلار ارز مجازی بیت کوین را از یکی از بزرگترین مراکز مبادلات ارز‌های رمزپایه سرقت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان بی سی، شرکت بایننس (Binance) که یکی از بزرگترین مراکز مبادلات ارز‌های رمزپایه است، اعلام کرد هکر‌ها بیش از ۴۰ میلیون دلار بیت کوین را از این مرکز به سرقت برده اند.

سخنگوی این شرکت که مقر آن در شهر شانگ‌های قرار دارد، گفته است سارقان اینترنتی با سرمایه گذاری ۷ هزار بیت کوین در این مرکز به شیوه‌های مختلف موفق شدند این سرقت بزرگ را انجام دهند. آن‌ها همچنین موفق شدند برخی از اطلاعات کاربران مانند کد‌های احراز هویت که مخصوص ورود به حساب هایشان است را سرقت کنند.

این مقام اظهار داشت: هکر‌ها پس از سرمایه‌گذاری در این مرکز، صبر کردند و در نهایت از طریق چندین حساب مستقل موفق به سرقت میلیون‌ها بیت کوین شدند. متاسفانه آن‌ها به دلیل دسترسی به کد‌های احراز هویت موفق به عبور از موانع امنیتی شدند و پیش از مسدود شدن حساب هایشان، آن‌ها اقدام خود را عملی کردند.

بر اساس اطلاعیه بایننس هکر‌ها هنوز هم ممکن است حساب‌های کاربران را کنترل کنند و از این شیوه برای تاثیرگذاری بر بهای این ارز رمزپایه بهره ببرند.

در حال حاضر، برداشت از سپرده‌های بیت کوین این شرکت به حالت تعلیق درآمده است، ولی امکان جابه جایی آن وجود دارد.

گفته می‌شود هکر‌ها در حالی به این مرکز حمله کردند که ارزش آن طی هفته گذشته حدود ۹ درصد افزایش یافته است. این اقدام هکر‌ها به منظور تاثیرگذاری برای کاهش ارزش این ارز در بازار‌های بین‌المللی و معرفی آن به عنوان یک سرمایه‌گذاری پرخطر است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.