سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرمت اثر تاریخی ساختمان شهربانی در میرجاوه

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میرجاوه گفت: اثر تاریخی ساختمان شهربانی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ د میلیون ریال نیز در حال مرمت است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالله کرد رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میرجاوه   اظهار کرد: اثر تاریخی ساختمان شهربانی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ د میلیون ریال نیز در حال مرمت است.

وی افزود: کلاس‌های صنایع دستی در شهرستان میرجاوه با آموزش سه رشته سوزن دوزی، سکه دوزی و دوخت البسه محلی بلوچی در حال برگزاری است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میرجاوه افزود: این کلاس‌ها با تعداد ۸۰ هنرجو از ۲۰ فروردین ماه آغاز شده و تا تیرماه امسال ادامه دارد.

این مسئول ادامه داد: در حوزه میراث فرهنگی، تعداد ۱۵ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است که برای حفاظت از این مواریث تاریخی از ظرفیت شورا‌های اسلامی، معتمدین، دهیاران و انجمن‌های میراث فرهنگی استفاده شده است.

وی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته آثاری که در معرض خطر قرار دارند در دستور کار تعیین حریم قرار گرفتند.

کُرد بیان کرد: ساختمان شهربانی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون ریال نیز در حال مرمت است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میرجاوه افزود: در حوزه گردشگری جشنواره لیکو، نهم اردیبهشت ماه با حضور پرشور جوامع محلی و مسئولان در روستای هدف گردشگری تمین با اجرای موسیقی و شعرخوانی محلی برگزار شد.

این مسئول یادآور شد: از اقدامات دیگری که در این حوزه انجام میشود راهنمایی گردشگران خارجی از محل دفتر اطلاع رسانی گردشگری واقع در پایانه مرزی میرجاوه و توزیع اقلام فرهنگی شامل نقشه، بروشور و کتابچه راهنمای گردشگری استان است.

وی بیان کرد: به کارگیری راهنمایان محلی و سرکشی از تاسیسات گردشگری جهت رفاه گردشگران نیز اقدامات دیگر در حوزه گردشگری در شهرستان میرجاوه است.

انتهای پیام/ع

۱۵ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.