در آستانه سفر قریب الوقوع رئیس دستگاه قضا به سیستان و بلوچستان جمعی از ریش سفیدان و معتمدین جنوب استان رسیدگی ویژه و بدون نوبت و با اولویت به پرونده کلاهبرداری میلیاردی خودروخواستار ز رئیس دستگاه قضا شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، در آستانه سفر قریب الوقوع رئیس دستگاه قضا به استان سیستان و بلوچستان جمعی از ریش سفیدان و معتمدین جنوب استان رسیدگی ویژه و بدون نوبت و با اولویت به پرونده کلاهبرداری میلیاردی خودروخواستار شدند.

رسیدگی ویژه و بدون نوبت و با اولویت به پرونده کلاهبرداری میلیاردی خودرو مهمترین و اولویت دارترین خواسته مسوولان استان از رئیس دستگاه قضا باشد.

"بسمه تعالی"

ریاست محترم شورای تامین استان سیستان و بلوچستان
با سلام
احتراما مطلع شدیم ریاست محترم قوه قضائیه بزودی سفری به استان سیستان و بلوچستان خواهند داشت تا از نزدیک مشکلات را بررسی کنند. از محضر جنابعالی تقاضا داریم تا رسیدگی ویژه به پرونده بزرگترین کلاهبرداری تاریخی در قالب واگذاری خودرو توسط شخصی بنام سید احمد میرمحمدی که با وعده فروش خودروی ارزان با تحویل ۴۵ روزه تمام سرمایه و دارایی مردم بلوچ که صد‌ها میلیارد تومان میباشد را به تاراج برده را از ریاست دستگاه قضا خواستار، و این موضوع را در اولویت و بزرگترین مشکل قضایی استان مطرح نمائید.
متاسفانه عدم پیگیری شایسته از سوی دادگستری استان س و ب و دادگستری شهرستان سرباز هم اینک و در آستانه چهارمین سال مالباختگان اصلا خبری از پرونده ندارند و معلوم نیست پرونده و شخص متهم کجا هستند! همین امر سبب پیدایش جوی مملو از بی اعتمادی و شائبه شده است. هر آن بیم اقدامات خودسر و غیرقابل کنترل از سوی مالباختگان به دلیل حجم بالای آن (هزاران نفر) وجود دارد بطوریکه ممکن است سبب دامن زدن به اختلافات دیرینه و اشتعال آتش‌های زیر خاکستر قدیمی نیز بشود.
متاسفانه بعد از گذشت بیش از سه سال از دستگیری متهم، هنوز مشخص نیست مرجع رسیدگی کننده به این پرونده چه شعبه و شهری است و مشابه پرونده‌ای ساده و معمولی بلاتکلیف مانده و هیچگونه رسیدگی مثمری نشده است. اظهارات متناقض مسئولین قضایی استانی در خصوص این پرونده نیز روز به روز موج ناامیدی و تنش را در بین مردم تشدید کرده است. این در حالیست که برای مالباختگان و واسطه‌های این پرونده احکام سنگینی از سوی دادگستری سرباز بدون در نظر گرفتن کلاهبرداری صورت گرفته توسط میرمحمدی از آن‌ها، صادر و حساب اکثر آن‌ها توسط دادگاه مسدود شده است.
کلاهبردار با سوءاستفاده از بافت سنتی بمدت هشت سال اعتماد سازی زمینه را برای این کلاهبرداری تاریخی و منحصر بفرد مهیا نموده بود و اینک منطقه وسیعی از بلوچستان (تمامی شهرها) درگیر این موضوع هستند و این در حالیست که تاکنون هیچ اولویتی برای پیگیری و حل آن در نظر گرفته نشده است. حدود سه سال انتظار عبث از سوی مالباختگان و زنجیره‌ای وسیع از مردم و از طرفی عدم پیشرفت قضایی و بلاتکلیفی پرونده
دلهره‌ای عظیم برایمان ایجاد نموده است. چند فقره قتل و آدم ربایی تاکنون از تبعات جزیی این پرونده بوده است. سیگنال‌های هشدار را که از هر سو ساطع میشود جدی بگیرید، زیرا درصورت عدم محاکمه فوری متهم و بازگرداندن حق و حقوق مردم به آن‌ها هزینه‌های غیرقابل جبرانی به جای خواهد گذاشت.
بار دیگر از محضرتان استدعا داریم در ارتباط با کلاسه پرونده ۹۵۰۹۹۸۹۴۸۶۰۰۰۴۷۴ از ریاست دستگاه قضا دستور رسیدگی عاجل با قید فوریت و بدون نوبت در هر نقطه‌ای از کشور صادر تا با تشکیل تیم ویژه و زبده مالباختگان را در دستیابی به حقوقشان که البته ارزش پول و سرمایه آن‌ها به یک دهم رسیده را یاری فرمایید.
مردم تقاضای رسیدگی به پرونده‌ای را دارند که در وضعیتی کاملا نامعلوم و نگران کننده قرار دارد؛ و من الله توفیق

از طرف جمعی از ریش سفیدان و معتمدین جنوب استان س و ب

انتهای پیام/ع

سفر قریب الوقوع رئیس دستگاه قضا به سیستان و بلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار