سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار به دخل و تصرف رودخانه‌ها درشبستر

فرماندار شبستر نسبت به دخل و تصرفات رودخانه‌ها و خطرات سیلابی هشدار داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حسن مستفید فرماندار شبستر،بعد از ظهر امروز در جلسه مدیریت بحران این شهرستان با اعلام این مطلب اظهار کرد:مدیریت بحران برای حفظ جان و مال مردم قطعاً با تصرفات رودخانه‌ها به شدت برخورد خواهد کرد.


وی از مسئولان اجرایی خواست نسبت به ساماندهی و تخلیه کارخانجات ماسه شویی و کارخانه آسفالت از رودخانه کبوترعلی چای در منطقه گردشگری قره کهریز و سایر مخروط افکنه‌های شهرستان و برچیدن اعیانی‌های غیر اصولی و مزاحم تخلیه سیلاب‌ها اقدام نمایند.

 

وی آزاد سازی و بازگشایی مسیل‌های چوخور آرخ روستای کوشک و در صورت تامین اعتبار بازگشایی مسیل نیسان و ورکش و قره تپه بدون طی تشریفات قانونی را جزو مصوبات این جلسه اعلام کرد.

 غفار، ولی پور رئیس اداره منابع آب شهرستان شبستر نیز درخصوص بارندگی و سیلاب شهرستان و اطلاعاتی از وضعیت رودخانه ها و عملکرد ۴۵ روزه دستگاه‌های اجرایی و مدیریت بحران شهرستان ،افزود: لایروبی و بازگشایی رودخانه‌ها، مسیل‌ها و رفع موانع از نقاط خطرساز مسیر‌ها به طول ۱۲ کیلومتر در هیجده موقعیت تاپایان سال اجرایی می شود.

وی گفت: برنامه عملیاتی سالجاری درخصوص نقشه برداری ۵۰ کیلومتر رودخانه‌ها و تعیین بستر و حریم رودخانه‌ها به طول ۵۰ کیلومتر و بازگشایی ۶ کیلومتر از نقاط خطرساز رودخانه‌ها است.

فرامرز افشانی مدیر جهادکشاورزی شبستر و رئیس کمیته مخاطرات کشاورزی شهرستان هم درادامه این جلسه گفت: پرداخت خسارت سیل در سنوات قبل در شهرستان را بیش از ۷۰ میلیاردریال و در حال پرداخت سال گذشته را ۱۰ میلیارد ریال به صورت تسهیلات ۱۰ درصدی اعلام کرد.

وی بیان کرد:خسارت سیل در سال جاری شهرستان را ۴۶ میلیارد ریال و خسارت تگرگ را مبلغ ۱۷ میلیاردریال است.

وی همچنین خسارت سرمازدگی شهرستان را در سطح ۱۹۳۰هکتار در اراضی زراعی و ۱۰۳۸۳هکتار باغات منطقه را مجموعا ۳ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

 

انتهای پیام/

برگزاری جلسه مدیریت بحران درشبستر

برچسب ها: مدیریت بحران ، سیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.