سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بتن و چهارباغ/ داستان همچنان ادامه دارد

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: آبراه های چهارباغ برای زیرسازی نیازمند بتن و عایق بندی هستند.

ناصر طاهری در گفتگوی اختصاصی با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به برخی انتقادات طرح شده در مورد استفاده از بتن در پروژه چهارباغ، گفت: پروژه چهارباغ در واقع طرح ساماندهی چهارباغ است نه احیای آن چراکه احیا چهارباغ مشمول مولفه‌های گسترده‌تر و دقیق تری نظیر احیا باغات صفوی، احیا کف فرش‌های دوره مذکور و طبعا احیا تاریخ صفوی است که عملا امکان پذیر نیست.

وی در خصوص سنگ فرش چهارباغ اذعان کرد: اکنون بحث ساماندهی وضعیت موجود چهارباغ مطرح است چراکه تا قبل از این چهارباغ محل رفت و آمد پر حجم وسائل نقیله مختلف بود؛ این رفت آمد باعث ایجاد سر و صدا زیاد و در نتیجه تهدید دیوار مدرسه چهارباغ می‌شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ابراز داشت: نهاد‌های متولی در حوزه میراث فرهنگی و خصوصا شورای فنی باستان شناسی طرح فعلی چهارباغ را تائید می‌کنند؛ گفته‌های آقای اللهیاری مدیرکل میراث فرهنگی بر اساس طرح مصوب می‌باشد و تمام اصولی که در یک طرح باید رعایت شود، در طرح چهارباغ لحاظ شده همچنین اصلاحات انجام شده در این طرح تماما قابل تغییر و اصلاح پذیر است.

وی تصریح کرد: طرح مذکور شامل دو بخش پیاده رو‌ها و آبراه‌ها است، آبراه‌ها برای زیرسازی نیازمند بتن و عایق بندی هستندکه طرح این بخش از پروژه چهارباغ به تهران ارسال و بررسی‌های لازمه انجام شده از سوی نهاد ذی ربط انجام شده؛ به منظور زیرسازی این بخش‌ها مقرر گشته گستره طرح مذکور از میدان امام حسین تا خیابان آمادگاه انجام پذیرد.


انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.