سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخش دیگری از طرح آمریکاییِ براندازی دولت قانونی مادورو

ممانعت سرویس مخفی آمریکا از رسیدن غذا به فعالان داخل سفارت ونزوئلا در واشنگتن

بنابر اعلام منابع خبری، سرویس مخفی آمریکا از رسیدن غذا به فعالان داخل سفارت ونزوئلا در واشنگتن جلوگیری می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ­مینت پرس نوشت: سرویس مخفی آمریکا از رسیدن غذا به فعالان داخل سفارت ونزوئلا در واشنگتن جلوگیری می‌کند.

این پایگاه خبری نوشت: از سی‌اُم آوریل (دهم اردیبهشت) فعالان طرفدار کودتا، سفارت ونزوئلا را در واشنگتن محاصره و بار‌ها اعلام کرده‌اند، تصمیم دارند از دسترسی افراد داخل این سفارت به غذا جلوگیری کنند. کسانی که در حال حاضر در سفارت ونزوئلا حضور دارند به دعوت دولت منتخب ونزوئلا به این سفارت آمده‌اند. سرویس مخفی آمریکا تمایل خود را برای خارج کردن گروه محافظت جمعی از سفارت علنی نشان داده است.

سرویس مخفی آمریکا گفته است از دسترسی کسانی که در داخل سفارت ونزوئلا اقامت دارند به غذا یا دیگر مایحتاج جلوگیری نمی‌کند، اما دوشنبه صبح ثابت شد که این ادعای سرویس مخفی دروغ بوده است. سرویس مخفی آمریکا اکنون به عنوان خط دوم جلوگیری از تحویل غذا عمل می‌کند و از دسترسی افراد داخل سفارت به غذا جلوگیری می‌کند. محافظان سفارت می‌گویند این اقدام نقض حقوق انسانی آن‌ها است.


بیشتر بخوانید: ادامه حضور فعالان ضد جنگ آمریکایی در سفارت ونزوئلا در واشنگتن + تصاویر


گروه محافظت جمعی از سفارت به منظور جلوگیری از اقدام آمریکا برای نقض قوانین بین‌المللی وارد این سفارت شده‌اند؛ آمریکا تلاش می‌کند این ساختمان دیپلماتیک دولت ونزوئلا را به دولت غیرقانونی خوان گوایدو تحویل دهد. البته دولت در سایه گوایدو نمی‌تواند به ونزوئلایی‌های مقیم آمریکا خدمات دیپلماتیک از جمله صدور ویزا یا پاسپورت ارائه کند زیرا هیچ جایگاه قانونی در داخل ونزوئلا ندارد.

همه چیز طبق برنامه پیش می‌رفت و گروه محافظت جمعی از سفارت دهم آوریل (۲۱ فروردین) وارد سفارت شدند و تصمیم داشتند تا زمانی که مقامات آمریکایی به آن حمله کنند یا این که کشور دیگری مسئولیت محافظت از آن را برعهده بگیرد، در آنجا بمانند. اوضاع تا سی ام آوریل خوب پیش می‌رفت تا این که مخالفان مادورو به این ساختمان هجوم آوردند و برای اشغال تمام وقت در آنجا چادر زدند.

شاید فکر کنید محاصره مستاجران قانونی یک ساختمان در نظام حقوقی آمریکا غیرقانونی باشد، اما پلیس آمریکا اجازه داده است این محاصره ادامه یابد. سیاست اعلام شده آن‌ها این است که از دسترسی به غذا یا دارو جلوگیری نمی‌کنند، اما از اقدام مخالفان برای جلوگیری از ورود غذا به سفارت هم جلوگیری نمی‌کنند.

برای همه کاملا روشن است که سرویس مخفی و پلیس آمریکا محاصره غیرقانونی ساختمان سفارت را تسهیل می‌کنند و فعالانه جلوی دسترسی به غذا و فضای عمومی را برای معترضانی که به شکل مسالمت آمیز به سیاست‌های آمریکا اعتراض دارند، می‌گیرند و به اقدام غیرقانونی حامیان گوایدو برای محاصره ساختمان سفارت و جلوگیری از ورود غذا به داخل ساختمان اجازه می‌دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ونزوئلا ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.