سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهاسازی زنبور تریکوگراما برای مبارزه بیولوژیک با آفت ساقه خوار برنج

مدیر جهاد کشاورزی بابل گفت:مبارزه بیولوژیک با آفت ساقه خوار برنج با رهاسازی زنبور تریکوگراما در ۶ هزار هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید احمد طاهری مدیر جهاد کشاورزی بابل با اشاره به اینکه امسال مبارزه بیولوژیک با آفت ساقه خوار برنج در ۶ هزار هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان بابل انجام می شود، گفت: با بررسی کارشناسان برای مبارزه بیولوژیک نسل اول آفت ساقه خوار برنج و مبارزه موثر با این آفت، زمان مناسب رهاسازی زنبور تریکوگراما در نسل اول این آفت در اراضی شالیزاری این شهرستان از هفتم اردیبهشت ماه به مدت یک هفته در دو مرحله تعیین شد.

وی سطح مبارزه بیولوژیک در نسل اول آفت ساقه خوار برنج این شهرستان را دو هزار هکتار عنوان کرد.

وی گفت: با هماهنگی و نظارت کارشناسان اجرایی این طرح ، اولین مبارزه بیولوژیک با نسل اول این آفت  با رهاسازی زنبور تریکوگراما در ۵۳ هکتار از اراضی شالیزاری مراکز جهاد کشاورزی احمدچاله پی و بندپی غربی این شهرستان انجام و ادامه دارد.

وی با اشاره به اهمیت ویژه مبارزه بیولوژیک با آفت ساقه خوار برنج  گفت: این روش کاهش هزینه تولید، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و تولید محصولات سالم را در پی خواهد داشت.
انتهای پیام/س
 
 

کاهش هزینه های تولید با استفاده از روش بیولوژیک دفع آفات برنج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.