سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجم آب سد‌های سیستان و بلوچستان ۸۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: حجم فعلی آب در سد‌های این استان نسبت به سال آبی گذشته ۸۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، اتابک جعفری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هم اینک ۶۸ درصد از حجم کل مخازن آبی سیستان و بلوچستان آب گیری شده به طوریکه حجم فعلی آب مخازن استان هزار و ۳۵۵ میلیون مترمکعب است.

وی با اشاره به حجم آورد رودخانه‌های مبنای سیستان و بلوچستان و گفت: از مهرماه سال گذشته تا ابتدای اردیبهشت سالجاری رودخانه‌های مبنای استان هزار و ۳۹۹ میلیون مترمکعب آورد آب داشتند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: حجم رودخانه‌های استان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته سه هزار و ۲۸۹ درصد افزایش یافته این در حالیست که این میزان نسبت به مدت مشابه درازمدت ۲۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی به بارندگی‌های اسفند و فروردین مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: براثر این بارندگی‌ها چهار سد خیرآباد، پیشین، شی‌کلک و زیردان که در سال گذشته از وضعیت مناسبی برخوردار نبودند آبگیری شدند به طوریکه حجم آب فعلی این مخازن نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۴۸، ۴۹۹، ۲۴۰، و ۵۰ درصد افزایش یافته است.

جعفری اضافه کرد: ۹۰ درصد حجم سد شی‌کلک، ۸۱ درصد سد پیشین و بیش از ۵۰ درصد سد‌های زیردان و خیرآباد آبگیری شده است.

انتهای پیام/ع

سد‌های زیردان و خیرآباد آبگیری شده است 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.