سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار گیلان:

واگذاری شناگاه‌ها و تفرج گاه‌های دریای خزر به بخش خصوصی/ اولویت واگذاری با افراد بومی و جوانان جویای کار

استاندار گیلان گفت: ۷۰ نقطه ساحل دریا با هدف توسعه گردشگری دریایی به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،مصطفی سالاری، استاندار گیلان، در جلسه ساماندهی و توسعه سواحل و شناگاه‌های گیلان گفت: گیلان ۳۰۰ کیلومتر سواحل دریایی دارد که ۷۰ نقطه ساحل دریا با هدف توسعه گردشگری دریایی به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه اولویت واگذاری با افراد بومی و جوانان جویای کار منطقه خواهد بود، افزود:واگذاری این طرح‌ها با مدت زمانه ۵ تا ۱۰ ساله است و با رعایت قوانین این طرح‌ها و شناگاه‌ها به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

استاندار گیلان گفت: در راستای توسعه شناگاه‌ها و تفرجگاه‌ها استان، استفاده بیشتر سواحل دریای خزر برای مسافران، ارتقاع کیفیت، ایجاد فرصت شغلی حفاظت از محیط زیست و افزایش نشاط اجتماعی، سهولت دسترسی گردشگران داخلی و خارجی استان به خدمات مورد نیاز به منظور بهره برداری مسافران از امکانات دریا، ارتقا ایمنی دریا و کاهش آمار غریق، سواحل دریا به بخش خصوصی واگذاری می‌شود.

مصطفی سالاری افزود: جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در نقاط ساحلی و ایجاد طرح‌های شناگاهی موجب ایجاد شغل نسبتا دائم، خودگردان و بی نیاز به اعتبارات دولتی و ارائه خدمات بهتر به گردشگران می‌شود.

وی گفت: علاوه بر شناگاه‌های فعلی، نقاط دیگری که امکان ایجاد طرح شناگاهی دارند شناسایی و مورد مطالعه قرار گرفته که امکان واگذاری به بخش خصوصی از طریق فراخوان (با اولویت افراد بومی) برای مدت زمانی تعیین شده را دارد.

استاندار گیلان، درباره دستگاه واگذارکننده و متولی این طرح، افزود: انعقاد قرارداد با سرمایه گذار بر اساس مصوبه کمیته ساماندهی سواحل بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی است.

سالاری تصریح کرد: بخش خصوصی می‌تواند با ایجاد سازه‌های چوبی و کوچک مقیاس در عرصه‌های تعریف شده خود علاوه بر حفظ محیط زیست و استفاده مناسب از بستر دریا، در توسعه گردشگری دریایی هم نقش آفرینی کنند و با سازه‌های قابل حمل با نمای چوبی، غرفه‌هایی با خدمات متفاوت را ایجاد کنند تا اشتغال چهار فصل در سواحل را محقق کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

شناگاه‌ها و تفرج گاه‌های دریای خزر به بخش خصوصی واگذاری می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.