سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نابودی قطب انجیر کشور/ معضلی که سیل‌زدگان پلدختر و معمولان با آن مواجه هستند

رئیس مجمع جهادگران استان لرستان گفت: نابودی انجیرستان‌ها در مناطق پلدختر و معمولان حدود ۵۰۰۰ نفر شغل خود را از دست می‌دهند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  ضرغام پرنیان، رئیس مجمع جهادگران استان لرستان گفت: استان لرستان از بحران سیل عبور کرده و مردم سیل زده به منازل خود بازگشته اند و شهر به روال عادی خود برگشته؛ اما هنوز عده‌ای در چادر زندگی می‌کنند و کانکسی در اختیار آنان قرار نگرفته است.

پرنیان افزود: با توجه به نزدیک بودن فصل تابستان و افزایش دمای هوا این احتمال وجود دارد که سیل زدگانی که هنوز در چادر به سر می‌برند به بیماری‌های واگیر مبتلا شوند. در مناطق سیل زده لرستان به شدت نیاز به سیستم‌های سرمایشی داریم و باید هر چه سریعتر اقدام به تامین این سیستم‌ها از سوی ارگان‌های مختلف شود.

رئیس مجمع جهادگران استان لرستان با بیان اینکه در حوزه ساخت و ساز منازل تخریب شده مناطق سیل زده اقدامی انجام نشده و هنوز جانمایی‌های آن صورت نگرفته است، اضافه کرد: یکی از مشکل‌های اساسی که در مناطق پلدختر و معمولان با آن مواجه ایم، نابودی انجیرستان‌ها است؛ چرا که با نابودی این باغستان‌ها ظرف ۲ تا ۳ هفته آینده، حدود ۵۰۰۰ نفر شغل خود را از دست می‌دهند.

وی با بیان اینکه پلدختر قطب انجیر کشور است، ادامه داد: در صورتی که به انجیرستان‌های پلدختر و معمولان رسیدگی نشود و دور تنه آن‌ها از گل و لای پاکسازی نشود، اکسیژن کافی به این درخت‌ها نمی‌رسد و به زودی این سرمایه ملی از بین می‌رود و معضل بیکاری گریبان بسیاری از مردم این مناطق را می‌گیرد.

پرنیان با بیان اینکه بعد از آزادسازی تنه این درختان باید اقدام به آبرسانی به آن‌ها شود تا از مرگ این باغات جلوگیری شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه چند استان کشور به طور همزمان با بحران سیل مواجه شدند، ظرفیت گروه‌های جهادی که از روز اول وقوع سیل در مناطق مختلف حاضر شدند و به مردم خدمت رسانی کردند، اکنون به پایان رسیده و دیگر نمی‌توانند در مناطق حضور داشته باشند؛ چرا که دانشجویان جهادگر با توجه به نزدیکی فصل امتحانات باید به ناچار به دانشگاه‌ها بازگردند و به درس و تحصیل خود برسند.

وی ادامه داد: همین موضوع باعث شده این جهادگران نتوانند آنچنان که باید به بحث نجات انجیرستان‌های لرستان ورود کنند، اما از سایر ارگان‌ها خواستاریم چاره‌ای برای حل این بحران اندیشند و اجازه نابودی این سرمایه را ندهند.

رئیس مجمع جهادگران استان لرستان اضافه کرد: معضل نابودی باغات لرستان محدود به انجیرستان‌های پلدختر و معمولان نیست و انارستان‌های کوهدشت نیز با این مشکل مواجه شده اند و باید هرچه زودتر چاره‌ای برای نجات این باغات که مرغوب‌ترین محصولات را همواره به بازار عرضه کرده اند، اندیشیده شود.

انتهای پیام/د

معضل نابودی باغات لرستان

برچسب ها: سیل ، بیکاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.