سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک هزار و ۱۷۳ روستا در استان از نعمت گاز برخوردار هستند

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت : در حال حاضر یک هزار و ۱۷۳ روستای استان کردستان از نعمت گاز برخوردار است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت:  جمعیت تحت پوشش گاز طبیعی در بخش شهری ۱۰۰ درصد بوده و جمعیت تحت پوشش روستایی ۸۷/۵ درصد که در مجموع  ۹۶/۴ جمعیت استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

احمد فعله‌گری افزود : ۳۱ شهر کردستان از گازطبیعی برخوردار است و تنها شهر باقیمانده شهر چناره است که به علت قرار گرفتن در بستر سد امکان گازرسانی به آن مقدور نیست.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۱۷۳ روستا از نعمت گاز برخوردار است.

وی افزود: یک هزار و ۵۵۰ روستای استان کردستان قابلیت گازرسانی را دارند که برنامه‌ریزی شده تا پایان سال ۹۹ تمامی روستا‌های مد نظر از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.

وی یادآور شد: جمعیت زیرپوشش گاز طبیعی در بخش شهری ۱۰۰ درصد است و جمعیت روستایی ۸۷.۵ درصد است که در مجموع ۹۶۰۴ جمعیت استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

فعله‌گری بیان داشت: برای سال رونق تولید گازرسانی به ۲۰۰ روستای جدید استان برنامه‌ریزی شده که تحقق این امر باعث می‌شود استان کردستان برای حفظ و صیانت از منابع طبیعی در ردیف استان‌های سبز قرار گیرد.

فعله‌گری افزود: امسال همچنین گازرسانی به ۲۱۵ واحد صنعتی با حجم جایگزینی گاز به جای ۱۴ میلیون لیتر سوخت مایع بعنوان یک راهبرد اساسی در رونق تولید و در راستای مصوبات شورای اقتصاد از برنامه‌های شرکت گاز استان کردستان است.

فعله‌گری اظهار داشت: اجرای ۷۵۰ کیلومتر شبکه‌گذاری و نصب ۱۴ هزار علمک نیاز تحقق گازرسانی به ۲۰۰ روستا و ۲۱۵ واحد صنعتی استان است که با اتمام این پروژه ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی به ۹۶.۴ درصد افزایش خواهد.

وی اضافه کرد: تا پایان سال ۹۷ در استان ۹ هزار و ۵۹۱ کیلومتر شبکه‌گذاری انجام شده است.

وی در ادامه سخنانش اظهار داشت: تعداد انشعابات نصب شده در استان کردستان تا پایان اسفندماه سال گذشته ۲۶۴ هزار و ۵۵۱ مورد بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان تعداد کل مشترکین استان را ۵۱۶ هزار و ۶۰۵ نفر عنوان کرد که تعداد ۳۸۶ هزار و ۴۱۳ مشترک شهری و تعداد ۱۳۰ هزار هزار و ۱۹۲ مشترک روستایی است.

وی در مورد میزان مصرف گاز طبیعی در استان کردستان اظهار داشت: در سال ۹۷ مصرف ۳.۳ میلیارد مترمکعب گاز برای مصرف پیش‌بینی شده بود که تا پایان اسفند ماه سال گذشته این پیش‌بینی به تحقق پیوست و حدود ۳ میلیارد مترمکعب گاز مصرف شد.

میانگین مصرف روزانه در ماه‌های گرم سال با مصرف نیروگاه به حدود ۷ میلیون مترمکعب در روز می‌رسد در حالیکه میانگین مصرف روزانه در ماه‌های سرد سال بدون احتساب مصرف روزانه نیروگاه به ۱۰ الی ۱۲ میلیون مترمکعب در روز می‌رسد.

فعله‌گری در پایان سخنانش به وضعیت توپوگرافی کردستان اشاره کرد و افزود: وضعیت جفرافیایی و توپوگرافی این استان خاص و بسیار ویژه بوده که باعث می‌شود اجرای پروژه‌های گازرسانی با مشقت و سختی همراه باشد.

انتهای پیام/ع

بیش از ۸۷ درصد روستا‌های استان برخوردار از نعمت گاز طبیعی

برچسب ها: گاز ، گازرسانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.