ب
وی با تاکید بر اینکه باید بپرسیم در این ۵۰ سال چقدر وقت را به نوسازی اختصاص داده ایم، گفت: بافت فرسوده تهران از نظر مدیریتی و اجرا مغموم مانده است.
هاشمی با بیان اینکه بعد از انقلاب در اوایل، فعالیت جدی برای نوسازی بافت های فرسوده صورت نگرفت است،گفت: بعد از جنگ فعالیتها جدی شد و پروژه نواب که به اسم نوسازی بوده هم یک پروژه اتوبانی و برای تامین اعتبار پروژه نواب بوده است.
رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: پروژه نیلوفری هم به اسم نوسازی مطرح میشود، ولی عملا نوسازی نیست، چون ریل قطار به زیرزمین رفته و چند هکتار زمین آزاد شده است.
وی با اشاره به تسهیلاتی که به سرمایه گذاران و شرکتهای شهرداری تهران داده میشود،گفت: سرمایه گذاران برای تجمیع زمینهای بزرگ ترس دارند و علت آن هم عدم حمایت ما از آنها است.
وی با بیان اینکه تقاضا دارم با استفاده از ماده ۹ شهرداریها از سرمایه گذاران حمایت شود،گفت: پروژه نیلوفری در دولت احمدینژاد آغاز شد و همان موقع هم چهار خط ریل برای آن در نظر گرفته شد که دو خط برای تهران تبریز و دوخط هم قرار بود که به مترو داده شود تا برای سرویسدهی قلعه حسن خان و شهرک قدس استفاده شود.
وی با بیان اینکه چند سال است این پروژه افتتاح شده، ولی این دوخط همچنان بیکار هستند، اظهار کرد: اگر مردم بدانند که ما ۳۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه سرمایهگذاری کردیم و ریل کشیدیم و الان هیچ قطاری از روی آن عبور نمیکند بر سر ما آشوب میکنند که چرا هیچ استفادهای از سرمایههای مردم نمیشود.
انتهای پیام/