سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری اختتامیه جشنواره زایمان طبیعی در تربت جام

همزمان با روز جهانی ماما مراسم اختتامیه جشنواره زایمان طبیعی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام در مراسم اختتامیه جشنواره زایمان طبیعی گفت: حرفه مامایی در ارتقا و تامین سلامت خانواده و جامعه بسیار با اهمیت است و ارائه مراقبت‌های مامایی باکیفیت بالا و تلاش در التیام مستمر آن، عامل مهمی‌در کاهش مرگ و میر مادران است.

وی ادامه داد: زایمان یک تجربه حساس و مهیج برای هر خانمی‌است و با هیچ فرآیند دیگری قابل مقایسه نیست، در بعضی از خانم‌ها یک جریان طبیعی و راحت ودر بعضی‌ها با مشکل انجام خواهد شد، اما در هردو مورد نیاز به مراقبت‌های خاصی است مادر باید قبل از بارداری، در طول دوران بارداری، هنگام زایمان و پس از زایمان زیر نظر ماما یا متخصص زنان و زایمان باشد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: همه‌ی مراقبت‌ها برای تولدی سالم و طبیعی انجام می‌شود و همه‌ی تلاش‌ها برای سلامت مادر هنگام زایمان و سلامت نوزاد هنگام تولد است و مسوولیت این دو، یعنی سلامت مادر و نوزاد به عهده ماماست که شاید لازم باشد برای کمک به مادر یک شب تا صبح بیدار بماند و چشم بر هم نگذارد تا مادر طبیعی زایمان کند.

محمد افکار افزود: در بیمارستان سجادیه امکان برخورداری مراجعین زایشگاه از مامای خصوصی و یا مامای همراه و شرکت در کلاس‌های آمادگی برای زایمان بصورت کاملا رایگان و کم دردی‌های غیر دارویی مثل ماساژ، رایحه درمانی، طب فشاری، تکنیک تنفسی و استفاده از توپ ایروبیک برای کاهش درد و استرس با مراجعه به مسئولین مربوطه و رعایت موازین و مقررات فراهم می‌باشد.

وی تصریح کرد: با راه اندازی بیمارستان تک تخصصی زنان امکان بهره مندی از روش‌های بی دردی دارویی و زایشگاه LDR واحد‌های تک نفره زایمانی فراهم خواهد شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت:در نیم سال دوم تحصیلی ۹۹-۹۸ دانشکده علوم پزشکی تربت جام اقدام به جذب تعداد ۱۵ دانشجوی کاردانی مامایی برای ادامه تحصیل دوره کارشناسی می‌کند.

افکار افزود:با پیشنهاد دانشکده علوم پزشکی تربت جام و بعد از بازدید‌های انجام شده توسط هیئت برداری مامایی وزارت از امکانات و تجهیزات دانشکده، با موافقت و تایید شورای گسترش مسئولان امر محقق یافت.

انتهای پیام//ز. ج


بیمارستان تخصصی زنان و زایمان بزودی در تربت جام راه اندازی می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.