سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاوروف: روسیه و ونزوئلا دارای یک نقشه راه برای گسترش روابط هستند

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و خورخه آریزا، همتای ونزوئلایی اش در کنفرانسی خبری مشترک در مسکو شرکت کرده و درباره گسترش روابط با هم گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و خورخه آریزا، همتای ونزوئلایی اش در کنفرانسی خبری مشترک در مسکو شرکت کردند.

در این کنفرانس خبری، لاوروف در ابتدا گفت: «ما درباره گسترش روابط با هم گفتگو کردیم. ما درباره اجرایی شدن توافقات صورت گرفته در ماه دسامبر گذشته بین رئیس‌جمهور پوتین و رئیس‌جمهور مادورو توافق کردیم. این توافقات در هنگام سفر رئیس‌جمهور ونزوئلا به روسیه حاصل شدند.»

وی افزود: «از نظر ما این مهم است که توافقات صورت گرفته در کمیسیون‌ها عالی بین دو کشور در چهارم و پنجم آوریل در مسکو اجرایی شوند. ما به طور همزمان شاهد برگزاری نشست اقتصادی ونزوئلا خواهیم بود، بنابراین ما یک نقشه راه برای گسترش روابط خود داریم. ما در این مسیر حرکت می‌کنیم.»

در ادامه، وزیر خارجه ونزوئلا گفت: «من بایستی بگویم که دیدار امروز ما یک دیدار بین کشور‌های برادر بود. ما همیشه شاهد گسترش روابط بین کشورهایمان بوده ایم. ما در زمان دشواری به سر می‌بریم. من آقای لاوروف را در جریان آخرین وضعیت موجود در ونزوئلا قرار دادم. من او را در جریان اقدامات خشونت بار مخالفان قرار دادم.»

آریزا گفت: «من همچنین وی را در جریان کودتای نافرجام اخیر قرار دادم. این کودتا به طور کامل شکست خورد. این کودتا بر اساس اطلاعات غلطی که آمریکا به مخالفان دولت داد، صورت گرفت. این اطلاعات غلط بودند و کاملا بی اساس بودند. این موضوع سبب شد که شاهد یک کودتای نافرجام باشیم.»

خورخه آریزا افزود: «رئیس‌جمهور مادورو بر روی این موضوع تاکید دارد که گفتگو تنها راه برای خروج از وضعیت کنونی است. آمریکا و طرفداران وی اعلام می‌کنند که تمامی گزینه‌ها بر روی میز هستند و این در حالیست که ما معتقدیم که تنها راه برای حفظ صلح در ونزوئلا از طریق ابزار‌های دیپلماتیک است. این کار نمی‌تواند از طریق خشونت انجام شود. مردم ونزوئلا به خوبی می‌دانند که ما خواهان گفتگو هستیم.»

وزیر خارجه ونزوئلا گفت: «روسیه به ما در صحنه بین المللی کمک کرده است. روسیه به ما کمک کرده است که گروهی از کشور‌ها را در سازمان ملل برای حمایت از ما ایجاد کند. روسیه تلاش کرده است که از حقوق و آزادی در ونزوئلا و منشور سازمان ملل دفاع کند. این اقدام نه تنها باید درباره ونزوئلا صورت گیرد بلکه باید درباره هر کشور دیگری که با تحریم و خشونت از خارج از مرزهایش تهدید می‌شود، صورت پذیرد.»

وزیر خارجه ونزوئلا در ادامه گفت: «آمریکایی‌ها به راهبرد‌های قدیمی روی آورده اند، اما حالا سال دو هزار و نوزده است. کشور‌های حوزه دریای کارائیب و آمریکای لاتین با این رفتار‌ها موافق نخواهند بود. ما درباره مذاکرات کمیسیون‌های عالی بین دو کشور صحبت کردیم. ما درباره همکاری‌های فنی بین دو کشور گفتگو کردیم. این موضوع مهمی برای ونزوئلا است. ما از تجهیزات نظامی ساخت روسیه و فن آوری‌های مربوط به آن‌ها استفاده می‌کنیم.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.