سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وحشت نتانیاهو از آشوب در مراسم سالیانه رقاصه‌ها و مطربان اسرائیلی/ آیا شعله‌های خشم غزه به مراسم «یورو ویژن» هم خواهد رسید؟

جهاد اسلامی فلسطین تهدید کرده، در صورت اصرار نتانیاهو بر ادامه خونریزی پاسخ آنها را در شهر برگزار کننده "یورو ویژن" خواهد داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  حاصل آتش باری متقابل اسرائیل و مقاومت غزه اگرچه حوالی ۱۰ شهید و ۴ کشته از دو طرف و تعداد زیادی مجروح گزارش شده است و در حالی که هر دو طرف آخرین راهکار‌ها را در به تسلیم کشاندن طرف مقابل به کار بسته اند، اما به نظر می‌رسد بازنده این میدان جدید همچنان اسرائیل باشد.

تحلیل:

درحالی که درگیری‌های جدید غزه در واکنش به اقدام اسرائیل دربه شهادت رساندن فلسطینی‌ها در راهپیمایی‌های بازگشت بوده است، اما جواب محکم و قاطع مبارزان فلسطینی به این اقدام در قالب ارسال حداقل ۴۵۰ موشک از یک سو اسرائیل را بر آن می‌دارد تا از این پس در برخورد با راهپیمایان مذکور محتاطانه‌تر عمل کند و از دیگر سو نسبت به حضور در درگیری‌هایی که شروع کننده آن است، ولی لزوما پایان دهنده به آن نیست دست به عصا‌تر از پیش وارد عمل شود.

در حالی که نبرد در جبهه غزه بسیار شدید گزارش می‌شود، اما نزدیک شدن به ۱۵ می (۲۵ اردیبهشت) و برگزاری جشن‌های موسوم به گرامیداشت روز نکبت (هفتاد و یکمین سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی) نتانیاهو را وادار خواهد کرد به منظور تامین امنیت این روز از ادامه حملات و گسترش آن دست بردارد.

در حالی که بناست طی روز‌های آینده مسابقات موسوم به "یورو ویژن" در تل آویو برگزار شود جهاد اسلامی تهدید کرده است حملاتش را در صورت اصرار نتانیاهو بر ادامه خونریزی به این شهر خواهد کشاند به نظر می‌رسد نتانیاهو علی رغم تهدیدات مکرر ترجیح دهد شعله خشم فلسطینیان را با عقب نشینی از مواضع اعلامی اش خاموش کند.

در کنار موارد پیش گفته به نظر می‌رسد اعلام رسمی "معامله ترامپ" در بعد از ماه رمضان نیازمند محیطی آرام باشد که ادامه حملات به غزه در تضاد کامل با این مساله می‌باشد.

چنانکه رهبر مخالفان اسرائیل "بنی گانتز" گفته است نتانیاهو هیچ سیاستی برای مذاکرات صلح ندارد و این بی سیاستی نتانیاهو باعث تشدید درگیری‌های شده است. نظر به این مساله و در عین حال با عنایت به اینکه نتانیاهو همچنان درصدد تشکیل کابینه‌ای ائتلافی است دور از ذهن نیست که این بار نیز مانند مواردی در گذشته با اعلام نمایشی ساختگی دولت حاضر در اسرائیل را پیروز میدان اعلام کند و در سایه وساطت کشور‌هایی نظیر مصر یکبار دیگر آتش خشم فلسطینیان را در زیر خاکستر توافقات مقطعی پنهان کند.

منبع:العالم

انتهای پیام/

این بار هم نتانیاهو مجبور است در غزه کوتاه بیاید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
همونجا رو بزنین بکشین جنایتکا رو
قریشی
۱۰:۵۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
میدانید چرا قوم صهیونیست محکوم به فناست؟ چون در آموزه های دینی آنها به شکست و نابودیشان اشاره شده و خودشان هم باور دارند که فروپاشی و نابودی کشور جعلی آنها در آینده رخ خواهد داد . برعکس در کتاب قرآن و تعالیم دینی ما همیشه بر پیروزی مسلمانان اشاره شده است همانگونه که می فرماید :الا ان حزب الله هم الغالبون .
عمار
۰۹:۴۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
نتانیاهو آخرین نفسهاتون رو دارین میکشید هرکی خربزه مخوره پای لرزشم میشینه . ننگ بر اسرائیل
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
امیدوارم مقاومت این کارو نکنه چون در مجامع عمومی نگاه بدی خواهد داشت
بجای این بهتره از راکت هاش موثرتر استفاده کنه و فرماندهان و رئیسان این رژیم هدف قرار بده که قطعا نتایج بهتری خواهد داشت
قریشی
۱۰:۵۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
اشرار اشغالگر صهیونیست هر جا و هر زمان با انواع بمبهای فسفری و تنگستنی و حاوی اورانیوم ضعیف شده مردم بیگناه غزه را حق دارند هدف قرار دهند در مجامع عمومب وجهه بدی ندارد ولی بهم ریختن یک مراسم فساد و فحشای صهیونیستها موجب تخریب وجهه فلسطینیانی میشود که از خود دفاع میکنند؟!!! مرگ بر اسرائیل و مرگ بر امریکا