سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶۰ کشور درگیر ملخ صحرایی هستند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه ۶۰ کشور درگیر ملخ صحرایی هستند گفت:۲۹ میلیون کیلومتر مربع از وسعت جهان تحت تاثیر حالت طغیانی ملخ قرار دارند.

محمدتقی منوچهری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، افزود:ملخ جز آفات عمومی است و در قانون مبارزه با آن بر عهده دولت است.

وی بیان کرد:اما این بدان معنا نیست که مردم مشارکت نمی‌کنند. بلکه به معنای آن است که هزینه‌های آن را دولت تامین خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: در دنیا ۶۰ کشور درگیر ملخ صحرایی هستند و ۲۹ میلیون کیلومتر مربع از وسعت جهان تحت تاثیر حالت طغیانی ملخ قرار دارند و از این آفت خسارت می‌پذیرند.

منوچهری عنوان کرد:به عنوان مثال در یک پهنه یک کیلومتر مربع‌ای در حالت ظغیانی ۵۰ میلیون ملخ می‌تواتند جای بگیرد و توان آن را دارد روزانه ۱۰۰ تن محصول را از بین ببرد، این ۱۰۰ تن غذای ۴ هزار گاو در روز است.

وی ادامه داد:تا کنون ۷ هزار لیتر سم برای استان بوشهر تامین شده است و این روند تا پایان دوره مبارزه ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: اصلی‌ترین موضوع اکنون هجوم ملخ‌ها به استان‌های همجوار است؛ خط حرکت ملخ از بوشکان به استان فارس، شبانکاره و آبپخش به استان کهکیلویه و بویر احمد و استان فارس و خط حمله جنوب شرقی گناوه به استان کهکیلویه و بویر احد.

منوچهری تاکید کرد:دوره رویش محصولات زراعی در استان بوشهر به پایان رسیده است و تا شروع فصل زراعی آینده یعنی مهرماه نگرانی وجود ندارد.

وی یادآور شد:اما اکنون باید تمام تلاش هادر جهت از بین بردن کانون این آفات انجامئ گیرد تا استان‌های همجوار دچار خسارت نشوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: نگرانی برای هجوم احتمالی ملخ‌های بالغ وجود دارد که نیازمند ردیابی بیشتر برای کنترل آن‌ها احساس می‌شود.

منوچهری گفت: تعداد زیادی از ملخ‌ها سال آینده در استان خواهند ماند و سعی می‌کنند بومی شوند با توجه به پیش بینی‌ها ملخ‌ها ۳ تا ۵ سال آینده در کشور خواهند ماند و ما باید برای این مدت برنامه ریزی کنیم.

انتهای پیام/م

۲۹ میلیون کیلومتر مربع از وسعت جهان تحت تاثیر حالت طغیانی ملخ قرار دارند

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.