دومین مرحله مبارزه با ملخ صحرایی از سی ام فروردین در استان بوشهر آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: اکنون مناطقی از شهرستان‌های تنگستان، دشتستان، دیلم، دشتی، دیر و گناوه درگیر ملخ هستند و طبق برنامه زمان بندی شده طرح مبارزه با ملخ تا نهم اردیبهشت در این شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

خسرو عمرانی افزود:عملیات مبارزه با ملخ صحرایی و پوره‌های آن‌ در ۱۵۰ هکتار زمین روستای لایپه بخش شبانکاره شهرستان دشتستان با دو دستگاه سمپاش پشت تراکتوری و یک دستگاه ماشین یو ال وی (ULV) پاش، انجام گرفت.

وی ادامه داد: همچنین عملیات سمپاشی علیه پوره‌های ملخ صحرایی در ۴۰۰ هکتار از منطقه آبپخش شهرستان دشتستان، صد هکتار از روستای لیلتین دیلم، ۱۵۰ هکتار از روستای چاه‌شور گناوه و ۱۵۰ هکتار از روستای محمدعامری بخش دلوار با سمپاش پشت تراکتوری، سمپاش پشتی و ماشین یو ال وی پاش انجام گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه ملخ‌ها بیشتر در مزارع گندم دیده شده‌اند، گفت: با توجه به اینکه ملخ‌های صحرایی هنوز به سبزه‌خوار هستند و مزارع گندم استان در مرحله برداشت قرار دارند، تا کنون این مزارع آسیب چندانی از ملخ ندیده‌اند.

عمرانی تاکید کرد: برای مبارزه با ملخ مشکل تامین سم نداریم و سم استفاده شده برای این کار، استاندارد و مورد تائید محیط زیست است.

مرحله اول سمپاشی علیه ملخ‌ صحرایی از بهمن تا اواسط فروردین در استان بوشهر انجام گرفت.

انتهای پیام/ک

مبارزه با ملخ صحرایی در استان بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.