سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

تلفن همراه عامل گسست اجتماعی شده است

وزیر بهداشت گفت: تلفن همراه روزی برای توسعه ارتباطات و شادی مورد استفاده قرار می‌گرفت اما در حال حاضر باعث جدایی افراد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سعید نمکی وزیر بهداشت در اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان زنجان، گفت: کارکرد تلفن همراه که در مقطعی به عنوان پیوست اجتماعی مطرح بود امروز به ابزار گسست اجتماعی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: توسعه در برخی مواقع زیرساخت‌های زندگی، انسان‌ها را از دور هم می‌کند لذا بازگشت به سنت و زندگی‌ها گذشته و مهر و محبت‌های که در گذشته بود عامل مهم در نزدیکی افراد در جامعه بهم می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هنر تعاریف زیادی دارد، ولی بهترین تعریف از هنر این است که آن زبان زیبای گفتمان عشق و عاشقی است و عشق یک زبان بین‌المللی بوده و تنها هنر و احساسات است که مرز نمی‌شناسد.

نمکی تاکید کرد: اگر بتوان اتفاقی را در زمینه تسهیل و تحکیم ارتباطات بین افراد رقم زد، شاخص‌های سلامت روان بهبود می‌یابد که با بازگشت به شیوه زندگی قدیم و کاهش خصوصی‌سازی زندگی این مهم تا حدودی محقق می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه روان پرشی‌ها باعث گرایش افراد به مواد مخدر و الکل می‌شود، افزود: شادی و نشاط باید در جامعه ترویج پیدا کند و باید به این نکته توجه داشته باشیم که مردم افسرده نیازمند شهر شاد هستند و کاری که روح نشاط و امید را بیدار کند، ستودنی است.

نمکی با بیان اینکه امروز افسردگی به عنوان یک چالش مهم در جامعه محسوب می‌شود گفت: روان افسرده به اعتیاد، خشونت، خودکشی و این قبیل موارد تمایل زیادی دارد.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به اهمیت بهداشت روان، این موضوع مورد توجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است، گفت: اصل مهم در رسیدگی به سلامت، توجه به سلامت روان است.

همزمان با حضور وزیر بهداشت در زنجان برگزیدگان پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس «سلامت روان» معرفی شدند و از برگزیدگان در دو بخش آزاد و سلامت روان تقدیر و از کتاب و تمبر جشنواره رونمایی شد.

در این جشنواره عکاسانی از ترکیه، انگلستان، اوکراین، بلژیک، هندوستان و کره‌جنوبی برگزیدگان خارجی و زهره لک، مهران چراغچی، امیر پورمند و جواد رضایی نیز برگزیدگان ایرانی معرفی شدند که جایزه نقدی، یادبود جشنواره و نشان فیاپ را دریافت کردند.

جایزه بهترین کلوپ عکس هم به کشور چین اهدا شد.

انتهای پیام/م

اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.