وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سیل یک هزار میلیارد تومان به مراکز بهداشت و درمانی مناطق سیل‌زده آسیب وارد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی ظهر امروز در حاشیه آئین اختتامیه جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان در جمع خبرنگاران زنجان را یکی از مؤثرترین استان‌ها به لحاظ امکانات دانست و اظهار کرد: زنجان در زیرساخت‌های نظام سلامت، آموزش عالی در رشته‌های مختلف علوم پزشکی وضعیت مناسبی دارد که جای بسی خرسندی دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بازدید‌ها و افتتاح‌های انجام شده طی مدت زمان حضور خود در زنجان از مراکز درمانی اشاره و تصریح کرد: ۱۱ آمبولانس به ناوگان حمل و نقل اورژانسی استان اضافه شد ضمن اینکه در جشنواره عکس سلامت روان هم شرکت کردیم.

وی با تاکید بر زیبا بودن اقدام دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشتی وزارتخانه در برگزاری جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان گفت: تدارک این جشنواره بیانگر تعاملات دانشگاه است.

نمکی با تاکید بر تلاش برای تقلیل اختلالات روانی و کاهش افسردگی در سطح جامعه ادامه داد: کاهش میل به خشونت از تعهدات و رسالت‌های همگانی است، تا بتوان جو روانی جامعه را تعدیل و تلطیف کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به آسیب یک هزار میلیارد تومانی سیل به مراکز بهداشت و درمانی مناطق سیل‌زده گفت: با وجود سیل عظیم در ۲۵ استان و حجم بالای آسیب در ۶ استان، تا کنون بیماری عفونی نداریم که به مدد همکاری بین بخشی و همراهی آگاهانه مردم محقق شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای بازسازی و مرمت مراکز آسیب دیده از سیل گفت: با وجود این گرفتاری حتی یک روز هم از ارائه خدمت به مردم غفلت نشده و به هر طریق ممکن خدمات مورد نیاز در حوزه‌های مختلف ارائه شده است.

نمکی با بیان اینکه آماری از کمبود تخت‌های روانی در ذهن ندارد، تصریح کرد:، ولی برای ارائه خدمت به بیماران سوختگی و روانی در زنجان برنامه‌ریزی شده است و در مورد بیماران روانی هم نباید کار به مرحله بستری شدن برسد و از قبل باید چاره اندیشی شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: تخت مورد نیاز کشور نیاز به مطالعه جدید دارد، چرا که برخی از مناطق به لحاظ تخت اضافه دارند و برخی مناطق هم کمبود‌هایی را دارند.

وی تاکید کرد: مطالعات مورد نظر در مورد اختلالات روانی در سطح کشور توسط دانشگاه‌ها در حال انجام است و نتایج منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/ب

وزیر بهداشت در حاشیه آئین اختتامیه جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.