قدمی افزود: دانشگاه فرهنگیان نیز فقط یک سوم از دانشجویان را میتواند در این زمینه تربیت کند که ما به ناچار باید از همکاران پرتلاش در مدارس عادی کمک بگیریم و در صورت لزوم استخدام آزاد داشته باشیم.
وی با تاکید بر لزوم گذارندن دورههای خاص در حیطه کار با دانش آموزان با نیازهای ویژه گفت:البته دورههای خاص مربوطه را باید این عزیزان بگذارند و بدین صورت تاحدودی برخی از مشکلات در این حوزه حل میشودواز طرفی، چون فضای کاری کاملا تخصصی است توصیه بنده به همکاران اهتمام به این نکته است که باید در اسرع وقت دورههای مربوطه را بگذارند تا بتوانند حضور موثری در کلاس درس داشته باشند.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور با اشاره به زمان شروع به کار پایگاههای سنجش در سطح کشور تصریح کرد:در حوزه سنجش امسال تقریبا از پایان ماه مبارک رمضان آغاز شده و در این دوره یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دانش آموز ورودی به اول دبستان به پایگاههای پیش بینی شده مراجعه کنند وتوصیه به والدین عزیز این است که در مدارسی که فرزندان خود را ثبت نام میکنند، در همان جا نوبت گیری کرده تا ما بتوانیم یک مدیریت صحیح و دقیق در این زمینه داشته باشیم.
وی در ادامه با اشاره به نحوه کار پایگاههای سنجش در سطح کشور خاطرنشام کرد:شرط ثبت نام است وحتما باید دانش آموز مورد ارزیابی قرار گیرد بابت یک ارزیابی بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی مبلغ ۳۰ هزار تومان اخذ خواهد شد و با تدابیر صورت گرفته مقرر گردیده که در مناطق سیل زده به صورت رایگان این امر صورت گیرد و در این راستا اسامی شهرها و روستاهایی که در سیل آسیب دیده اند به استانهای مربوطه ارسال شده که از این طریق بتوانیم اهداف خویش را در زمینه پایگاههای سنجش عملی کنیم.
قدمی با اشاره به تبیین اولویتهای وزارت آموزش و پرورش و اقدامات صورت گرفته در زمینههای مختلف در راستای رفع نیازهای دانش آموزان گفت:در حوزه آموزش سال گذشته کارهای بسیار خوب و اقدامات موثری از جمله توزیع بستههای حمایتی و بستههای تامین سرویسها و تجهیزات مدارس، ارسال کتبهای آموزشی صورت گرفت که در مجموع با این تدابیر شاهد یک پویایی در مدارس با دانش آموزان نیازهای ویژه هستیم.
شهریار فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی هم با اشاره به وضعیت استان مرکزی در راستای کمک به دانش آموزان با نیازهای ویژه گفت: در این زمینه نیاز به تقویت دارند و مشکلاتی در حوزههای مختلف تاحدودی وجود دارد که با اهتمام معاون وزیر آموزش و پرورش قابل رفع است.
فولادوند افزود: مدرسهای که در آن هستیم یکی از مشکلات اصلی بحث فضای آموزشی است و از طرفی بعد مسافت که اولیا ودانش آموزان متحمل میشوند و همچنین برخی نکات در باره فضای آموزشی وجود دارد که با کمکهای فرماندار و اداره کل آموزش و پرورش و خیرین کشوری وملی بتوانیم مشکلات این فضای آموزشی را حل کنیم.
انتهای پیام/ج