امام جمعه اراک گفت: حفظ حرمت ماه رمضان از واجبات است.

حفظ حرمت ماه رمضان از واجبات است/ضرورت مدیریت بیشتر در فضای مجازیبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امام جمعه اراک و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلی بیت المقدس اراک گفت: در آستانه ماه رمضان هستیم و به وسیله ی قرآن و پیامبر به مهمانی خداوند دعوت شده ایم و سال اولی ها که برای اولین بار می خواهند روزه بگیرند، مهمانان ویژه ی این مهمانی هستند.

وی افزود: حفظ حرمت ماه رمضان از واجبات است و اگر کسی توانایی روزه گرفتن را ندارد واجب است که حرمت ماه رمضان و روزه داران را نگه دارد و در ملاعام اقدام به روزه خواری نکند.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصتی طلایی است که در این ماه هر چه می‌توانیم برای قیامت و آخرت ذخیره کنیم گفت: مساجد استان و شهرستان و مراکز فرهنگی و ائمه جماعات در این ایام فعال شوند و با فضای نورانی ماه مبارک تاریکی‌ها را روشن کنند.

آیت الله دری نجف آبادی در خصوص سند ۲۰۳۰ گفت: سند توسعه آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران سال‌ها پیش تدوین شده و برنامه‌های آموزشی کشور باید بر اساس این سند که مورد تایید مقام معظم رهبری و بر اساس ارزش‌های نظام اسلامی است پیگیری شود، نباید دنبال اسنادی مثل سند ۲۰۳۰ باشیم چرا که ما شیعه نبوی و علوی هستیم و پیرو ترامپ و از این قبیل اشخاص نیستیم، ما نمی‌خواهیم برای آینده غرب زده تربیت کنیم بلکه می‌خواهیم افرادی بزرگی مانند شهید چمران و مطهری و مردان بزرگ تاریخ ساز تربیت کنیم.

وی افزود: افرادی غرب زده و فاسد پشت صحنه سند ۲۰۳۰ هستند و باید به این افراد گفت به خاطر دو روز ریاست دنیا حاضر به زیر سؤال بردن مقدسات نشوند و به خون شهدا خیانت نکنند.

وی ادامه داد: انسان‌های خودفروخته و غرب زده باید بدانند که ایران اسلامی پایگاه اهل بیت و شهدای گرانقدر و امام خمینی (ره) است و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی کشور باید در راستای حفظ حرمت این سرمایه‌های ارزشمند الهی تدوین شود.

معلمان پرچمداران عزت

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به هفته گرامیداشت مقام معلم  و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری گفت: باید نکاتی که مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در جمع فرهنگیان فرمودند در مورد معلمان با جدیت دنبال شود و معلمان نسبت به دانش آموزان حساس باشند، زیرا بچه‌های مردم امانت هستند و بهترین و بالاترین خدمت به اسلام و انقلاب، تربیت نوجوانان انقلابی برای آینده اسلام و انقلاب است.

وی افزود: معلمان جان‌مایه‌های حیاتی هستند و باید قدر خودشان را بدانند و نقش خود را نقش پرچم‌داران عزت کشور بدانند و اگر غیر این باشد خیانت به خون شهداست.

امام جمعه اراک اظهار کرد: فرزندان امروز سرمایه‌ها و پرچمداران عزت و شرف برای آینده هستند و به همین دلیل آموزش و پرورش باید با انگیزه و با نشاط به مسئله تربیت توجه داشته باشد و اگر درست در تربیت دانش آموزان عمل نکنیم فردای قیامت نمیتوانیم جواب شهدا و شهید مطهری را بدهیم.

اهمیت مدیریت و کنترل بیشتر بر فضای مجازی

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اهمیت مدیریت فضای مجازی بیان کرد: فضای مجازی باید مدیریت شود و آموزش‌وپرورش و والدین و روحانیت باید به این امر توجه داشته باشند و اگر فضای مجازی باعث تحریک احساسات و شهوات و بی‌بندوباری شود حرام و خلاف اسلام است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مربوطه و مخابرات و شورای عالی فضای مجازی و همگان باید در راستای مدیریت فضای مجازی هوشیار و فعال باشند و باید مرکز اطلاعات داخلی ایجاد شود و مراکز اصلی را تا جای ممکن به داخل منتقل کنند، بنابراین مخابرات، شورای عالی فضای مجازی و پلیس فتا در این حوزه فعال‌تر عمل کنند، زیرا سرزمین ما سرزمین مزدوران بیگانه نیست و نباید به آن‌ها اجازه فعالیت داد.

امام جمعه اراک گفت: در ماه مبارک رمضان برنامه‌های جمع خوانی قرآن کریم، تفسیر قرآن و سفره‌های افطاری در مصلی بیت المقدس اراک برقرار است.

انتهای پیام / ر

پذیرش سند ۲۰۳۰ خیانت به خون شهداست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار