سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری قزوین:

رویکرد پدافند غیر عامل در مواجهه با تهدیدات، پیشگیرانه است

مدیر کل پدافند غیر عامل استان قزوین در کارگروه آموزش و اطلاع رسانی پدافند غیر عامل گفت: رویکرد پدافند غیر عامل در مواجهه با تهدیدات، پیش بینانه، پیش دستانه و پیشگیرانه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  محمد افشار مدیر کل پدافند غیر عامل استان دبیر شورای پدافند غیر عامل استان، در جلسه کارگروه آموزش و اطلاع رسانی پدافند غیر عامل گفت: ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی می‌توانند با برنامه ریزی مناسب در حوادث و مخاطرات، تهدیدات را به فرصت تبدیل کنند.

وى افزود: پیشگیری از هزینه‌های کلان در زمان تهدید، تنها با افزایش آمادگی، آموزش و اطلاع رسانی به موقع امکان پذیر است.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری همچنین به نقش آموزش در پیشگیری از خسارات و هزینه‌های متحمل اشاره داشت و جایگاه صدا و سیمای استان را در این زمینه حائز اهمیت قلمداد کرد.

این مقام مسئول با اشاره به بند ج تبصره ۲۱ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کشور گفت: به منظور پیشگیری از حوادث غیر طبیعی انسانی از تهدیدات رایانکی (سایبری)، زیستی، پرتوی، شیمیایی، تروریستی و نظامی به دستگاه‌های اجرایی، نهاد‌های عمومی غیر دولتی، شرکت‌های دولتی دارای زیر ساخت‌های حیاتی، حساس و مهم، اجازه داده می‌شود با توافق سازمان پدافند غیر عامل با دستگاه‌های مربوطه و تایید سازمان برنامه و بودجه کشور از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ها و منابع داخلی خود در حد مجوز‌های قانونی برای اجرای طرح‌های پدافند غیر عامل و مصون سازی زیر ساخت‌های همان طرح‌ها هزینه کنند.

افشار از برگزاری دوره‌های آموزشی مدیران آموزشی مدیران و معاونین دستگاه‌های اجرایی به جهت نحوه اطلاع رسانی در مواجهه با مخاطرات خبر داد.

انتهای پیام/ک

جلسه کارگروه آموزش و اطلاع رسانی پدافند غیر عامل

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.