استاندار قزوین در کارگروه سیل از رسیدگی به رفع و پیگشیری مشکلات سیل و برخورد با متخلفان و متصرفان بستر رودخانه‌ها خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،عبدالمحمد زاهدی گفت: تا تنور سیل و توجهات به آسیب‌های احتمالی داغ است باید مشکلات را رفع کرد و برای پیشگیری اقدامات لازم را انجام داد.

وی اضافه کرد: تصرفات بستر رودخانه‌ها یا دارای مجوز هستند و یا بدون مجوز که در هر دو صورت تصرفات داخل شهر‌ها باید به تدریج و با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی رفع شود.

استاندار قزوین با تاکید بر اینکه باید پروژه‌های دولتی و دارای مشکل در استان شناسایی شود ، گفت :  مشاوران طرح هم باید در این زمینه برای رفع نقص اقدام کنند در غیر اینصورت پروژه‌ها متوقف می‌شوند.

زاهدی همچنین از ابلاغ و اجرای طرح آزاد سازی و یک پاره سازی بستر رودخانه‌ها به دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی خبر داد.

حبیبی معاون عمرانی استاندار قزوین هم در این کارگروه با بیان اینکه امسال نهضت بازگشایی مسیر‌های رودخانه در استان راه اندازی می‌شود گفت: دستگاه‌های دولتی و خصوصی که تصرفات در بستر رودخانه‌ها داشته باشند، در صورت کم کاری از آن‌ها به مراجع قضایی شکایت خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین هم در کارگروه سیل استان با بیان اینکه رودخانه خواری در استان صورت گرفته است گفت: تصرفات در دو بخش دولتی و خصوصی است.

حمید پویا با بیان اینکه سیلاب‌ها در قزوین با همکاری تمامی دستگاه‌ها و لایروبی رودخانه‌ها کنترل شد گفت: پیک سیلاب در رودخانه باراجین در کنار بازگشت ۲۰۰ ساله و رودخانه بازار با بازگشت ۱۰۰ ساله کنترل شد تا از بحران سیلاب جلوگیری شود.

انتهای پیام/چ

رودخانه خواری در استان 

برچسب ها: سیل ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار