سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازسازی و ترمیم خرابی‌های ناشی از سیل در مازندران

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: ۱۷۴ نقطه آسیب دیده در حوادث سیل اخیر در استان شناسایی شده است که باید بازسازی شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به اینکه ۱۷۴ نقطه آسیب دیده در حوادث سیل اخیر شناسایی شده است که باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن خرابی‌های ناشی از سیل بازسازی وترمیم شود ،گفت: تمام نقاطی که در سیل دچار آسیب شدند شناسایی و برآورد‌های لازم و مناسب صورت گرفته است.
 
به گفته وی  مناطقی که نیاز به اقدامات اولیه داشتند از قبیل لوله گذاری و احیای مسیر تکمیل شده است که  قابلیت استفاده برای مردم مناطق مذکور را دارد.

وی با اشاره به اینکه پارسال دو سیلاب در استان مازندران به وقوع پیوست، گفت: سیل اول مربوط به غرب استان در مهرماه بوده است و سیل دوم در ۲۷ اسفند اتفاق افتاد و ۱۱ شهرستان را درگیر خود کرد که در استان  روز‌های اولیه اقدامات مناسبی در راستای پیشگیری و جلوگیری از گسترش خرابی‌های سیل اخیر اتفاق افتاده است.

وی گفت: در سیل اول تعداد طرح های که داشتیم پیشرفت فیزیکی مناسب و خوبی داشته است و امیدواریم در سه ماه آینده به مرحله بهره برداری برسد .

وی همچنین با اشاره به اینکه در بخشی از نقاط دیگر احداث دیوار‌های حائل و ضامن در دستور کار قرار دارد ،گفت: بر اساس تخصیص اعتباراتی که انجام می‌شود عملیات اجرایی این طرح در زودترین زمان ممکن آغاز می شود.

نظری افزود: مواجه شدن با تعطیلات پایانی سال در سیل اخیر و بسته شدن حساب‌های مالی دست به دست هم داده است تا این دست از اقدامات  دچار وقفه‌ای کوتاه مدت شود هر چند که با برگزاری مناقصه در ۲ هفته آینده و انتخاب پیمانکار قوی و توانمند بخش قابل توجهی از خرابی‌های پیش رو را مرتفع کرده تا بتوانیم به نوعی وضعیت را به حالت عادی بازگردانیم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: در راه‌های روستایی نقاط رانشی زیادی داریم و در برخی از نقاط تردد دچار اختلال شده است و می‌بایست راه جایگزین را با سازه‌های مکمل تامین کنیم و  در برخی نقاط میزان خسارت طوری‌ است که با احداث سازه و دیوار نمی توان عملیات اجرایی انجام داد و باید پل طراحی کنیم تا خرابی‌ها گسترش پیدا نکند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته کمتر نسبت به اجرا و احداث دیوار کانال‌های بتنی آب رود‌ها با عرض و طول‌های مناسب توجه می شد ،افزود: هرچند  میزان تردد کم در راه‌های فرعی و روستایی در سال‌های اخیر عامل اصلی این مهم بوده است، اما اکنون به مقطعی رسیدیم که از یک سو میزان تردد و حجم ترافیک گسترش پیدا کرده است .

وی با بیان اینکه بارگذاری در راه‌های فرعی افزایش پیدا کرده است ،گفت: که با توجه به رویکرد‌های جدیدی که نسبت به مناطق روستایی در چند سال اخیر به‌وجود آمده است درصدد هستیم با استانداردسازی و اجرای ابنیه‌های فنی در راه‌های فرعی و روستایی گسترش این محور‌های مواصلاتی که نقش مهمی در توسعه دارند را عملیاتی کنیم.
انتهای پیام/س
 
 

شناسایی نقاط آسیب دیده سیل اخیر در استان

برچسب ها: راه و شهرسازی ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.