موسسه کمبریج آنالیتیکا با استفاده تحلیل علایق و شرایط ۸۷ میلیون کاربر فیسبوک در مناطق مختلف، به کمپین تبلیغاتی ترامپ اعلام کرد که در چه مناطقی تبلیغات بیشتری انجام دهد (به نوعی سرمایهگذاری بیشتری داشته باشد) تا بتواند طرفداران بیشتری جذب کند.
پس از این اتفاق کمیسیون تجارت فدرال یا FTC کار خود را آغاز کرد و به جمعآوری اطلاعات مورد نظر برای اعلام حکم این رسوایی فیسبوک مشغول شد. فیسبوک در سال ۲۰۱۱ قوانین FTC را تائید کرد و این تعهد را داد که بدون اجازه کاربران، اطاعات خصوصی آنها را به اشتراک نگذارد، حال با نقض این تعهد، فیسبوک متحمل جریمه سنگینی خواهد بود و تعداد زیاد کاربرانی که از اطلاعات خصوصی آنها استفاده شده است نیز مبلغ این جریمه را افزایش میدهد.
البته تا کنون هیچ کدام از دو طرف (فیسبوک و FTC) بر سر مقدار جریمه مالی به توافق نرسیدهاند، اما بر اساس گزارشات مالی فیسبوک و حجم رسوایی اطلاعاتی زیاد این شرکت در جریان انتخابات آمریکا، اعلام شده که جریمه مالی میان ۳ تا ۵ میلیارد دلار برای فیسبوک در نظر گرفته شده است. این مبلغ بیشترین جریمه مالی در نظر گرفته شده برای یک شرکت فناوری است و فیسبوک با پرداخت آن بخش زیادی از درآمدهای اخیر خود را از دست خواهد داد.
این شرکت در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۵ میلیارد دلار در آمد کسب کرده که با پرداخت جریمه ۵ میلیاردی، یک سوم این درآمد از بین خواهد رفت. فیسبوک در سال گذشته شرایط سختی را پشت سر گذاشت و با رسوایی اطلاعاتی مختلفی مواجه شد، به همین جهت جرایم ملی زیادی از طرف این شرکت پرداخت شد، اما با این وجود، فیسبوک توانست با سرمایهگذاری بیشتر بر روی اینستاگرام و واتساپ، رشد درآمدی محدودی داشته باشد که پرداخت جریمه اخیر FTC میتواند درصد سود و درآمد این شرکت را مجددا کاهش دهد.
بیشتر بخوانید: تغییر محل قرارگیری سنسور اثر انگشت در گوشیهای شیائومی
انتهای پیام/