سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید بر حمایت رسانه استانی از تلاش مربیان و معلمان مدارس استثنایی

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم با حضور در مدارس استثنایی تلاش و شهید خدایی ضمن بازدید از این مراکز آموزشی از نزدیک با روند آموزش، مسائل و مشکلات این مدارس آشنا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، لطیفی مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم با حضور در مدارس استثنایی تلاش و شهید خداییدر جمع مدیر و معلمان این دو مرکز آموزشی با تبریک هفته معلم گفت: جز ذات بی‌همتای پروردگار و ائمه معصومین علیهم السلام، همه مخلوقات تجربه نقص و معلولیت را دارند و هدف از خلقت به تعالی و کمال رساندن روح بشری است و از زاویه‌ای دیگر می‌توان گفت همه انسان‌ها ویژه و استثنایی هستند، آنچه مهم است تشخیص توانمندی‌ها و نقائص افراد و تلاش برای به کمال رساندن آن هاست.

وی وظیفه والدین و معلمان استثنایی را وظیفه‌ای خطیر، سنگین و کاری خدایی دانست و افزود: معلمی در ذات خود شغل نیست و عشق به انسانهاست، اما آنچه مربیان و معلمین این مدارس با توجه به وضعیت خاص این کودکان انجام می‌دهند درجه‌ای از ایثار و اخلاص در مسیر سلامت جامعه انسانی است.

مدیرکل مرکز انعکاس تلاش معلمین مدارس استثنایی را از محور‌های برنامه سازی در رسانه ملی بیان کرد و افزود: با وجود گستره فراوان موضوعات و مسائلی که رسانه ملی با آن مواجه است، مسئله تعلیم و تربیت در اولویت است و امیدواریم با افزایش تعاملات بین سازمان آموزش و پرورش استان با صداوسیما، بهبود کیفیت آموزشی کودکان استثنایی هم نقش پررنگ تری بخود بگیرد.

در این دیدارکه مسئولین و معلمین این آموزشگاه‌ها حضور داشتند، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان ضمن قدردانی از حضور مدیرکل صداوسیما به اتفاق معاونین در این مدارس و توجه رسانه استانی به مقوله آموزش این کودکان گفت: عقب ماندگی ذهنی یا به اصطلاح دیگر نارسایی رشد قوای ذهنی موضوع تازه و جدیدی نیست بلکه در هر دوره و زمان افرادی در اجتماع وجود داشته اند که از نظر فعالیت‌های ذهنی در حد طبیعی نبوده اند.

خانم باغبانی نیز با بیان این مطلب که این کودکان بدلیل ویژگی‌های ذهنی و بدنی نیاز به آموزش‌های خاص دارند افزود: معلمین در نهایت از خودگذشتگی همانند والدین این کودکان رفتار می‌کنند و دشواری‌های آموزش آن‌ها را بخاطر عشق به انسان‌ها تحمل می‌نمایند.

وی با اشاره به مشکلات و مسائل خاص این کودکان خواستار پرداخت و توجه بیش از پیش صداوسیما به این مقولات شد.

در پایان این دیدار‌ها با اهداء تقدیرنامه از تلاش مسئولین و معلمان این مدارس تقدیر بعمل آمد.
 
انتهای پیام/ن
 
 

بازدید مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان از مدارس استثنایی تلاش و شهید خدایی

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.