سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مرحله دوم بارندگی‌ بیش از دوهزر واحد تخریب شد

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه گفت: در مرحله دوم بارندگی‌ها تعداد ۲۱۸۵ واحد در سطح استان تخریب شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بابک عاطفی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه در خصوص ارزیابی‌های خسارت‌های صورت گرفته در سیل اخیر این استان گفت : در استان کرمانشاه بارندگی‌های سنگینی در دو مرحله در تاریخ‌های ۹۸/۱/۵ و ۹۸/۱/۱۱ به وقوع پیوست که در مرحله اول عمدتا شهرستان‌های غربی استان تحت تاثیر قرار گرفت که طی آن در کل استان ۱۰۸ واحد مسکونی تخریب و ۷۲ واحد دچار خسارت گردیدند و در موج دوم بارندگی‌ها که حجم آن بسیار گسترده‌تر بود، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بلافاصله با تشکیل ۶۰ اکیپ از کارشناسان اقدام به ارزیابی خسارات وارده در ده شهرستان استان نمود که طبق نتایج اولیه عمدتا چهار شهرستان شرق استان شامل صحنه، کنگاور، هرسین و سنقر و مجموعا ۱۰ شهرستان استان از سیل متاثر گردیداند که جمعا در ۴۰۲ روستا و ۸ شهر تعداد ۲۱۸۵ واحد تخریب و ۱۰۶۷ واحد مسکونی دچار خسارت تعمیری گردیدند.

وی گفت : لازم بذکر است در شهرستان هرسین منطقه چمچمال روستا‌های چمبطان علیا، سفلی، قره، ولی، فراش و گرگوند همچنان در محاصره آب بوده و نیز در شهر کرمانشاه در شهرک کرناچی ۵۰ واحد مسکونی به طور کامل دچار آب گرفتگی بوده که ارزیابی خسارت آن‌ها بسختی و تازمان فرونشست آب گا‌ها غیر ممکن می‌باشد و نیز در شهرستان‌های سنقر و کنگاور بدلیل بارش‌های همزمان برف و باران و بدلیل فرسودگی بیش از حد واحد‌های روستایی سقف و دیوار اکثر واحد‌ها دچار ریزش گردیده و یا در آستانه تخریب می‌باشند که نیاز به بازسازی دارند.

وی تصریح کرد: نکته قابل ذکر اینکه عمده واحد‌های خسارت دیده در شهرک کرناچی کرمانشاه بدلیل احداث غیر اصولی و با قرارگیری در حریم رودخانه می‌باشد. نکته دیگر اینکه بارندگی‌های اخیر به وسایل معیشتی اهالی استان خسارت وارد نموده که در این راستا ۱۲۰۰ واحد ارزیابی گردیده است. نهایتا آمار خسارات وارده به شهرستان‌های استان به شرح ذیل می‌باشد:
۱. شهرستان کنگاور در ۴۵ روستا ۳۵۶ واحد احداثی و در شهر کنگاورتعداد ۱۵ واحد احداثی
۲. شهرستان سنقر و کلیایی در ۱۲۹ روستا ۵۰۸ واحد احداثی
٣. شهرستان صحنه در ۶۰ روستا تعداد ۴۰۹ واحد احدائی و ۴۵ واحدتعمیری
۴. شهرستان هرسین در ۳۸ روستا تعداد ۲۴۶ واحد احداثی و ۸۹ واحدتعمیری و در شهر هرسین ۴ واحد احداثی
۵. شهرستان کرمانشاه در ۲۱ روستا تعداد ۳۸۰ واحد احداثی و ۲۰۰واحد تعمیری و در شهر کرمانشاه ۱۰۰ واحد احداثی و ۱۰۰ واحدتعمیری.
۶. شهرستان اسلام آباد غرب در ۳۲ روستا تعداد ۶۵ واحد احداثی و۱۵۰ واحد تعمیری و در شهر‌های اسلام آباد و حمیل تعداد ۲واحد
احداثی و ۷۰ واحد تعمیری.
۷. شهرستان دالاهو در ۲۵ روستا تعداد ۱۰ واحداحداثی و ۸۰ واحد
تعمیری و در شهر کرند ۲۱ واحد احداثی و ۶۰واحد تعمیری
۸. شهرستان روانسر در ۱۲ روستا تعداد ۵۰ واحد احداثی و ۱۲۵ واحد
تعمیری و در شهر روانسر ۱۰ واحد احداثی و ۷۳ واحد تعمیری
۹. شهرستان پاوه در ۳ روستا تعداد ۳ واحد احداثی و ۲ واحد تعمیری
۱۰، شهرستان جوانرود در ۲ روستا تعداد ۵ واحد احداثی و ۳ واحد
تعمیری و در شهر جوانرود ۱ واحد احداثی مجموعا در ۳۹۴ روستای استان تعداد ۲۰۳۲ واحد احداثی و ۷۵۹ واحد تعمیری و ۹۲۰ واحد معیشتی و در ۸ شهر استان تعداد ۱۵۳ واحد احدائی و ۳۰۸ واحد تعمیری و ۲۸۰ واحد معیشتی ارزیابی شده است .

انتهای پیام/د

تخریب بیش از ۲ هزار واحد در سطح استان کرمانشاه

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.