سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر کارگروه کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

۶ هزار تن کاغذ از گمرکات ترخیص می‌شود

انتظامی گفت: به زودی حواله ۳۰۰۰ تن کاغذ مطبوعاتی و ۳۰۰۰ تن کاغذ چاپ و نشر که از گمرکات ترخیص شده است، برای مصرف کنندگان صادر می‌شود.

به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین انتظامی پس از جلسه امروز کارگروه کاغذ که در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: برای کاهش التهاب و کنترل بازار، به زودی حواله ۳۰۰۰ تن کاغذ مطبوعاتی و ۳۰۰۰ تن کاغذ چاپ و نشر که از گمرکات ترخیص شده است، برای مصرف کنندگان صادر می‌شود.

وی افزود: وظیفه این کارگروه که متشکل از اعضای ستاد تنظیم بازار از جمله وزارت صمت، بانک مرکزی، گمرگ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش و صنوف مطبوعات، چاپ و نشر است، تایید ثبت و سفارش‌های کاغذ و نظارت بر توزیع آنهاست.

دبیر کارگروه کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در جلسات این کارگروه تدابیر برای ایجاد هم افزایی این دستگاه‌ها اتخاذ می‌شود، گفت: رهبر معظم انقلاب در بازدید از نمایشگاه کتاب تاکید ویژه بر رسیدگی به موضوع کاغذ داشتند و در پی آن همت دستگاه‌ها مضاعف شد.

وی درباره تدابیر برای رفع وابستگی به واردات کاغذ نیز افزود: قرار شد در این راستا وزارت صمت ظرفیت‌های تولید را افزایش دهند، مشکلاتی درباره واردات پالپ (خمیرکاغذ) وجود داشت که بر رفع آن تاکید شد.

انتظامی درباره زینک نیز گفت: به دلیل اینکه زینک کالای مکمل و مرتبط با صنعت چاپ است قرار شد حواله‌های ما از سوی معاونت فرهنگی و مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

تلاش برای افزایش ظرفیت تولید داخل در زمینه کاغذ

رئیس کارگروه کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: میزان کاغذ مورد نیاز مطبوعات و نشر ما حدود ۱۰۰ هزار تن است و باید تلاش کنیم در این زمینه ظرفیت‌های تولید داخل را افزایش دهیم.

حسین انتظامی در نشست کارگروه کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط در ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، ​افزود: ارائه ثبت سفارش‌هایی که در دوره تشکیل کارگروه کاغذ انجام شده و ­اعلام متخلفان به سازمان تعزیرات از کار‌هایی است که باید انجام شود.

انتظامی همچنین گفت: قرار است سه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار شرکت کنیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
اینهمه کاغذ تو گمرک بوده و نمیدادن بیرون ؟
دیگه دلیل وجود فساد از این واضحتر