سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس توسعه آموزش پزشکی وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ابلاغ ۱۱ بسته برنامه تحول آموزش پزشکی/ کیفیت آموزش دانشگاه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد

میرزا زاده گفت: وزارت بهداشت در آینده بازرسی‌های خود را از دانشگاه‌های علوم پزشکی برای رصد برنامه تحول آموزش انجام می‌دهد.

عظیم میرزا زاده رئیس مرکز مطالعات توسعه آموزش پزشکی وزارت بهداشت در  گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار کرد:  آموزش پزشکی به خوبی در کشور در حال انجام است و هر رشته‌ای آموزش‌های ویژه‌ خود را می‌طلبد، تجربیات نشان داده است ارزیابی و نقد آموزش‌ها به خصوص در حوزه پزشکی به خوبی موثر است.

وی ادامه داد: آموزش پزشکی باعث تربیت افراد شایسته در این حوزه می شود تا آنها خدمات قابل قبولی را به مردم ارائه دهند و در کشورما امروزه رشته تخصصی به نام آموزش پزشکی ایجاد شده است و هدف از  این کار تربیت نیروی متخصص و با استعداد در حوزه آموزش پزشکی است.

رئیس مرکز مطالعات توسعه آموزش پزشکی وزارت بهداشت تاکید کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده  آموزش پزشکی دچار تحولات گسترده‌ای می‌شود که یکی از این موضوعات شامل نوآوری در آموزش شده که در این راستا ۱۱ بسته عملیاتی تدوین و به دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است.

لزوم توسعه آموزش های نیروی متخصص  با هدف جامعه محور شدن پزشکان

 میرزا زاده بیان کرد: کارهای توسعه آموزش پزشکی در قالب ۱۱ بسته رصد و کنترل می‌شود و ما باید این آموزش‌ها را طوری توسعه دهیم که نیروهای متخصص جامعه محور باشد و با درک شرایط اجتماعی زمان خود بتوانند بهترین تصمیمات را گرفته و مناسب‌ترین اقدام را انجام دهند.

وی ادامه داد: کیفیت آموزش در دانشگاه‌های برای ارتقا خدمات بهداشتی و درمانی باید بیشتر از قبل سطح کیفیش افزایش پیدا کند و وزارت بهداشت در آینده‌ای نزدیک بازرسی‌های خود را از دانشگاه‌های علوم پزشکی برای رصد آموزش پزشکی و برنامه تحول آموزش انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.