سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر کشور:

تیر دشمن همچنان به سنگ می‌خورد/خسارت ٣٥ هزار میلیارد تومانی سیل

وزیر کشور گفت: ملت ما اعم از شیعه و سنی در برهه‌های مختلف و در فراز و فرود‌های دوران، در کنار هم ایستاده اند و از موانع عبور کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  وزیر کشور در جمع علمای اهل سنت استان خراسان شمالی در پیش قلعه شهرستان مانه و سملقان گفت: ملت ما اعم از شیعه و سنی در برهه‌های مختلف و در فراز و فرود‌های دوران، در کنار هم ایستاده اند و از موانع عبور کرده اند.

رحمانی فضلی افزود: اوج این اتحاد و همدلی در چهل سالگی انقلاب اسلامی تجلی یافت.

وی با بیان اینکه دشمنی همه جانبه دشمنان برای آنان چیزی جز شکست به ارمغان نیاورده است، گفت: یک روز می‌گویند ایران نباید موشک دوربرد بالستیک داشته باشد. یک روز می‌گویند نباید انرژی‌های نو داشته باشد؛ نباید در منطقه حضور داشته باشد و یک روز هم می‌گویند نباید در تعاملات دیپلماتیک جهانی نقش آفرینی کند، اما بدانند که دنیای اسلام، دنیای بیداری است.

وزیر کشور افزود: امروز دنیا می‌داند حق کیست و باطل کیست. می‌داند که با هزینه‌ها و داشته‌های مسلمانان، تکفیر و تروریست درست می‌کنند.

رحمانی فضلی افزود: اعلام کردند چهل سالگی انقلاب اسلامی را نخواهیم دید. اما سالگرد را جشن گرفتیم و مقتدرتر از گذشته پیش می‌رویم.

خسارت ٣٥ هزار میلیارد تومانی سیل

وزیر کشور گفت : بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان خسارتی است که در سیل اخیر به مردم وارد شده است. این جدای از خسارتهایی است که به دولت وارد شده است.

رحمانی فضلی اضافه کرد:اولین اقدام در شرایط فعلی پرداخت خسارت‌ها به سیل زدگان است که بحمدالله این پرداخت‌ها از گرگان آغاز شده است و به طور جدی ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود:۱۷۶ هزار خانواده در کشور درگیر با سیل شدند که لوازم پنجگانه منزل بیش از ۱۰۰هزار خانواده آماده است و به محض آماده سازی منازل به آن‌ها واگذار می‌شود.

تحریم نفتی؛ آخرین حربه آمریکا

وزیر کشور گفت: آخرین اقدام آمریکا این است که صادرات نفت کشورمان را به صفر برساند، این اقدام آمریکا تکراری است، اما با این تفاوت که آمریکا دیگر با کشوری ضعیف، ارتش و نظامیانی فاقد تجهیزات و نداشتن مدیران کارآمد طرف نیست، بلکه ایران ۲۰۱۹، ایرانی قدرتمند، توانا و دارای مردمی بصیر‌تر از اول انقلاب است.

رحمانی فضلی افزود: آمریکا با این ادعا که در ۴ هفته یمن و در ۶ ماه سوریه را می‌گیرد، وارد این کشور‌ها شد و الان با گذشت چندین سال هنوز موفق نشده است و این نشانه شکست آمریکا در مقابل اسلام ناب محمدی است.

جبران خسارات سیل در ۲۵ استان کشور

رحمانی فضلی، تلاش و فداکاری مردم و نهاد‌های انقلابی را در کمک به سیل زدگان، نمونه و ستودنی توصیف کرد و گفت: از کمک‌های بین المللی تشکر می‌کنیم، اما دست کمک به سوی کشوری دراز نمی‌کنیم.

وزیر کشور گفت: بعضی از کشور‌ها به خاطر ترس از آمریکا کمک نکردند؛ در حالی که در سختی‌ها دوست و دشمن شناخته می‌شود.

وی جانباختگان سیل را در کشور ۷۶ نفر اعلام کرد و گفت: استان خراسان شمالی با مدیریت خوب استاندار، کمتر خسارت دید.

وزیر کشور بر رفع موانع تولید و توسعه اشتغال در منطقه مانه و سملقان و راز و جرگلان هم تاکید کرد و گفت: تحریم‌ها فرصتی برای توجه به سرمایه گذار و تولید است.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.