سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خلأ شدید داروساز در بیمارستان های کشور

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو کشور گفت: خلا داروساز در بیمارستان های کشور به شدت احساس می شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی پیرصالحی، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو کشور، روز پنجشنبه در آیین اختتامیه همایش معاونان غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در قمصر کاشان افزود: برای جبران کمبود داروساز در بیمارستان‌های کشور در حال تدوین طرحی هستیم که با اجرای آن داروسازان بیمارستانی و بالینی در بیمارستان‌ها مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در مجموع بیمارستان‌های کشور به طور متوسط یک دارو ساز نیز وجود ندارد، بیان کرد: هم اکنون در حدود ۸۰۰ بیمارستان کشور ۵۰۰ داروساز به ارائه خدمات می‌پردازند.

رئیس سازمان غذا و دارو کشور تصریح کرد: بر اساس استاندارد‌ها به ازای هر یکصد تخت بیمارستانی باید یک داروساز بالینی و به ازای هر ۳۰ تخت بیمارستانی نیز یک داروساز بیمارستانی وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه امروز داروساز از جایگاه اصلی خود در نظام سلامت خارج شده است، یادآور شد: بیشتر داروساز را در داروخانه به عنوان فروشنده می‌دانند در صورتی که داروساز در داروخانه ارائه دهنده خدمات دارویی است.

پیرصالحی تصرح کرد: با اجرای این طرح شماری زیادی از داروسازان در بیمارستان‌های کشور بکارگرفته خواهند شد که این مهم کاهش هزینه‌های دارویی را در بیمارستان‌ها بدنبال خواهد داشت.

وی همچنین گفت: امروز تقلب در لوازم آرایشی بهداشتی این بازار را تهدید می‌کند که می‌طلبد با دقت بیشتری کنترل و نظارت شود.
معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در بحث مواد غذایی نیز تفرق مدیریت در کشور وجود دارد، از بین بردن موازی کاری‌ها در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و خارج از این وزارتخانه را خواستار شد.

همایش معاونان غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یازدهم اردیبهشت به مدت ۲ روز در قمصر کاشان برگزار شد.

انتهای پیام/م

 

اختتامیه همایش معاونان غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در قمصر کاشان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.