سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت شرکت‌های پیمانکاری تامین نیروی کار

دبیر اجرایی خانه کارگر استان کرمانشاه با انتقاد از فعالیت شرکت‌های پیمانکاری تامین نیروی کار، گفت : برخی کارگران این شرکت‌ها دچار سوءتغذیه شده اند.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،اولیا علی بیگی دبیر اجرایی خانه کارگر استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت کار و کارگر، گفت : کار، کارگر و پایداری صندوق‌های حمایتی این بخش سه ضلع مثلث رونق تولید هستند.

وی گفت : همانطور که کارگران موظفند کار را عبادت بشمارند و کوتاهی در کار را به منزله خیانت بدانند، ما هم وظیفه داریم نه در حد حرف و شعار بلکه به صورت واقعی جایگاه کارگر را ارزشمند بدانیم.

رئیس کانون هکاهنگی شورا‌های کار کشور از مشکلات متعدد کارگران یاد کرد و افزود: امیدواریم حضور نمایندگان مجلس در این جمع کارگری تبلیغانی نباشد و این مشکلات و مطالبات کارگری را با جدیت پیگیری کنند.

وی عدم امنیت شغلی را یکی از مهمترین این مشکلات دانست که امروز کارگران سراسر کشور را رنج می‌دهد و یادآور شد: کاری که سه سال دوام داشته باشد به عنوان شغل دائمی تلقی می‌شود و قرارداد آن نیز باید دائم باشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان کرمانشاه با انتقاد از اینکه امروز برای برخی کار‌های دائم قرارداد‌های یک ماهه و سه ماهه تنظیم می‌شود، تاکید کرد: این در حالی است که بر اساس قوانین سازمان جهانی کار که ما جزو ۵۰ کشور اولی بودیم که به آن پیوستیم، باید در یک کارگاه ۷۰ درصد قرارداد‌ها دائم و ۳۰ درصد آن موقت باشد.

وی گفت: متاسفانه برخی کارفرمایان تضمین سرمایه خود را در گروگان گرفتن نیروی کار می‌بینند.

علی بیگی در ادامه اشاره‌ای هم به طرح کارورزی داشت و از آن به عنوان نوعی برده داری نوین یاد کرد.

وی گفت: در این طرح جوان تحصیل کرده با ماهی ۳۰۰ هزار تومان به کار گرفته می‌شود و کارفرما هیچ تعهدی در برابر او ندارد.

علی بیگی مشکل دیگر کارگران را فعالیت شرکت‌های پیمانکاری تامین نیروی کار داشت و گفت: این شرکت‌ها نه کمکی به تولید می‌کنند و نه سرمایه‌گذار هستند، بلکه فقط دلالی می‌کنند و برخی از آن‌ها آنقدر از این طریق ثروتمند شده اند که نقرس گرفته اند!

دبیر اجرایی خانه کارگر کرمانشاه با بیان اینکه اسنادی وجود دارد که کارگران این شرکت‌ها گاهی در برابر هشت ساعت کار حداقل دستمزد هم دریافت نمی‌کنند، تاکید کرد، برخی کارگران این شرکت‌ها دچار سوتغذیه شده اند.

وی اظهار کرد: متاسفانه اکثر این شرکت‌ها وابسته به دولت و یا نهاد‌ها هستند.

وی در ادامه از عدم برخورداری کارگران و بازنشستگان از مزایای مناطق جنگی هم گلایه کرد و افزود: مزایای این طرح باید ابتدا به بازنشستگان تعلق می‌گرفت.
همچنین تحت پوشش قرار نگرفتن کارگران بیانگر تبعیض آشکار در حق کارگران است.

وی خواستار رسیدگی به مشکلات کارگران شد و افزود: البته اقدامات خوبی که در زمینه افزایش دستمزد کارگران در سال ۹۸ و افزایش حق مسکن آن‌ها در نظر گرفته شد را نادیده نمی‌گیریم.

علی بیگی در پایان با اشاره به انتخاب دو کارفرمای نمونه در استان کرمانشاه، گفت: معیار این انتخاب برخورد شایسته با کارگران و پرداخت حقوق و مزایای آن‌ها و همچنین نداشتن بدهی به بخش‌های مختلف از جمله تامین اجتماعی بود .

 

 

انتهای پیام/د

کار، کارگر و پایداری صندوق‌های حمایتی سه ضلع مثلث رونق تولید

 

برچسب ها: صنعت ، بیکاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.