وزیر جهادکشاورزی از افزایش ۹۰۰ هزارتنی محصولات کشاورزی با آبی کردن اراضی دیم استان کرمانشاه خبر داد.

آبی کردن اراضی دیم استان افزایش ۹۰۰ هزار تنی تولید را به دنبال دارد به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، محمود حجتی امروز چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور رئیس جمهور در استانداری کرمانشاه، ابراز داشت: طبق پیگیری رئیس جمهور در سال ۹۳ مبنی بر ساماندهی بحث آب‌های غرب و شمال غرب کشور این مهم در دستور کار اقدام قرار گرفت.

حجتی بیان کرد: در استان کرمانشاه هم ۵۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی نیاز به تخصیص آب داشت و اعتباری که به این منظور پیش‌بینی شد، ۱،۱۰۰ میلیارد تومان بود که امروز ۴۶ هزار و ۵۰۰ هکتار آن تمام شده است و تمام عملیات اجرایی آن بر پایه سیستم‌های نوین آبیاری است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: حدود ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار آن ۹۳ درصد پیشرفت کار دارد و طی دو تا سه ماه آینده تمام این ۵۲ هزار و ۵۰۰ هکتار پایان خواهد یافت از این رقم ۱۱ هزار هکتار امروز به خاطر عقب افتادگی تأمین آب زیر بار قرار دارد که همکاران ما در وزارت نیرو پیش‌بینی کنند تا در نیمه اول سال این را ترمیم کنند.

وی گفت: در این سفر تعداد ۴۵۷ پروژه عمرانی و تولیدی در زیر بخش‌های آب، خاک، گلخانه و باغبانی با اعتباری حدود ۸۷ میلیارد تومان از محل منابع عمومی، تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری بخش خصوصی با اشتغال ۹۸۴ نفر افتتاح شد.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: تعداد ۴۳۸ پروژه مربوط به سامانه نوین آبیاری در سطح ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار با اعتبار ۴۴ میلیارد تومان است.

حجتی با بیان اینکه از اول انقلاب تا پایان سال ۹۱ حدود ۴۰ هزار هکتار آبیاری تحت فشار در استان کرمانشاه وجود داشت، گفت: خوشبختانه از اول سال ۹۲ تا امروز ۸۷ هزار و ۵۲۳ هکتار یعنی حدود ۱۲۱ درصد طی ۶ سال این سیستم‌های نوین آبیاری افزایش داشته است.

حجتی گفت: در استان کرمانشاه سال گذشته در طول ۹۰۹ هکتار از اراضی هوشمندسازی صورت گرفت که این در کشور و استان کار جدیدی است بهره برداری از ۱۸ پروژه احداث و توسعه گلخانه در سطح ۸ و نیم هکتار و اعتبار ۲۳ میلیارد تومان از اقدامات صورت گرفته در سطح استان کرمانشاه است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: همچنین آخرین پروژه‌ای که لازم است به آن اشاره کنیم پروژه ۸۶ هکتاری در شهرستان سنقر است که سیستم نوین آبیاری آن به روش کلاسیک سابق و بدون نیاز به پمپاژ بوده و با اعتباری بالغ بر ۸۶۰ میلیون تومان آماده بهره برداری است.

انتهای  پیام/ز


سفر رییس جمهور به کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.