سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساکنان محله نوغان در شرایط دشوار

نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهررضوی شرایط دشواری را برای ساکنان بافت رقم زد که منجر به کوچاندن ساکنان این منطقه شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،احمد نوروزی رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد، در نشست صمیمی اعضای شورای شهر و شهردار منطقه ثامن با شهروندان در مسجد عرب‌های محله نوغان با تاکید بر اینکه محله نوغان یکی از قدیمی‌ترین محلات اطراف حرم مطهررضوی و شهر مشهد بوده و هست، گفت: متاسفانه پس از آغاز به اجرای طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهررضوی، تحمل این محیط عظیم کارگاهی شرایط دشواری را برای ساکنان بافت رقم زد که منجر به کوچاندن شهروندان ساکن در این منطقه شد.

وی ادامه داد:این مسئله از طرفی ناشی از عدم توجه به ظرفیت اجتماعی و فرهنگی موجود در بافت طرح اولیه بهسازی آن بود که در برخی دیگر از طرح‌های مشابه شاهد آن بودیم و همین امر باعث شد تا یکی از اولویت‌های ما در شورای پنجم توجه به رویکرد جلب مشارکت مردم در اجرای طرح‌های بهسازی بافت پیرامون حرم مطهررضوی به جای مداخله مستقیم شهرداری یا هر نهاد دیگری باشیم.
 

حضور مردم باعث می شود طرح با سرعت بیشتری انجام شود


محسن حسینی پویا رئیس کمیسون حقوقی شورای شهر و نایب رییس کمیته نظارتی منطقه ثامن هم که در جلسه حاضر بود، حرف از رکود پروژه‌های این منطقه تا حدود ۲ سال گذشته را پیش کشید و گفت: براساس روال قبل رشد پروژه‌ها سالی ۲ درصد بود و اگر قراربود همین روال ادامه پیدا کند تا ۲۰ سال دیگر هم طرح کامل نمی‌شد.

وی ادامه داد:اما در این دوره روی بافت اطراف حرم تمرکز شده، تا اجرای زیرساخت‌های شهری و فضا‌های عمومی باقی مانده طرح با سرعت بیشتری به اتمام برسد؛ که همه این‌ها در راستای سیاست ماندگاری مردم است و برای همین خواهش می‌کنیم در این محدوده بمانید.

سید مصطفی نعمتی شهردار منطقه ثامن هم در این نشست گفت: قبل از تاکید بر ماندن مردم در منطقه به عنوان عامل اصلی در رونق دوباره محلات پیرامون حرم مطهررضوی، از تبدیل شدن بافت و به ویژه محله نوغان به کارگاه ساختمانی از مردم عذرخواهی میکنم.

وی ادامه داد:جمعیت منطقه ثامن در ابتدای اجرای طرح ۵۲ هزار نفر بود که در طول سال‌ها اجرای طرح به ۱۴ هزار نفر رسیده و تمام تلاش ما هم این است که این جمعیت را دوباره به آمار قبلی و حتی بیشتر از آن برگردانیم.

شهردار منطقه ثامن همچنین در گزارشی از اقدامات صورت گرفته طی یک سال و نیم گذشته در منطقه ثامن به افزایش تعداد خیابان‌ها و معابر اصلی و فرعی پیرامون بارگاه امام مهربانی‌ها که منظر شهری جدید به حرم مطهررضوی را ایجاد می‌کند اشاره وگفت: خیابان آیت ا... طبسی یک نمونه از آن موارد است که در زمستان سال ۹۶ به بهره برداری رسید و خیابان شعاعی رضوان در حد فاصل محله دریادل، محله نوغان و تپل محله نمونه دیگری از آن است.

نعمتی افزود: خیابان شعاعی رضوان پیشرفت فیزیکی مناسبی دارد، به نحوی که از یک هفته اخیر یکی از لاین‌های آن بازشده و لاین دوم که مسیر تردد کاشانی را به تپل محله باز می‌کند، طی یک هفته آینده بازگشایی خواهدشد.

انتهای پیام // ف. ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.