سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار فارس:

بستر‌های ارتقای وضعیت بانوان و خانواده در فارس فراهم شده است/برای برگزاری نخستین نشست زنان کشورهای اسلامی آمادگی داریم

استاندار فارس گفت: بستر‌های ارتقای وضعیت بانوان و خانواده در استان فارس فراهم شده، اما تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله است و نیاز به برنامه ریزی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رحیمی استاندار فارس امروز پنج شنبه ۱۲ اردیبهشت در نشست سراسری مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور در شیراز اظهار کرد: بستر‌های ارتقای وضعیت بانوان و خانواده در استان فارس فراهم شده و تلاش‌های زیادی برای بانوان صورت گرفته، اما تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله است و نیاز به برنامه ریزی است.

وی ادامه داد: سند ارتقای وضعیت بانوان و خانواده در استان فارس تدوین و آماده شده است.

رحیمی با بیان اینکه در این سند اهداف کلان و خرد و راه‌های رسیدن به آن‌ها مشخص شده است، اضافه کرد: این اهداف بر مبنای نیازها، مشکلات، ارزش ها و پتانسیل‌های استان و سطح ملی تعیین شده است.

استاندار فارس با اشاره به اینکه حضور بیشتر در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها یک نیاز است، افزود: برای این رفع نیاز باید راهبرد و برنامه عملیاتی تدوین کنیم که به چه سمت و سویی حرکت کنیم که این امر محقق شود.

وی با اشاره به موانع فرهنگی، ادامه داد: موانع فرهنگی بر بیکاری و طلاق تاثیر گذار است.

رحیمی برای ورود فعال تر در حوزه زنان و خانواده پیشنهاد داد: ارتباط با زنان کشورهای اسلامی بویژه ارتباط با نهادهای مدنی و سازمان های مردم نهاد با هدایت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با تاکید بر عملیاتی کردن آن توسط کمیسیون امور بانوان و مجموعه های امور اجتماعی با هدف کسب تجربه و تقویت دیپلماسی عمومی جهت افزایش امنیت منطقه و اثرگذاری بر حوزه های مختلف در دستور کار قرار گیرد.

استاندار فارس تصریح کرد: استان فارس آمادگی دارد میزبان نخستین نشست زنان کشورهای اسلامی در این زمینه باشیم.

وی ادامه داد: هم منافع ملی ما در کشورهای همسایه از این طریق تامین می شود و هم گسترش امنیت را با چنین نشست هایی می توانیم افزایش دهیم.

نظری پور مشاور امور بانوان و خانواده وزارت کشور نیز در این نشست در خصوص رتبه استان‌ها در انتصاب مدیران زن در استانداری در رده بخشدار، مدیرکل، فرماندار، معاون فرماندار و معاون استاندار، اظهار کرد: استان فارس، لرستان و همدان با ۱۱ مدیر زن رتبه سوم، گیلان و مرکزی با ۱۲ مدیر رتبه دوم و تهران با ۱۳ مدیر رتبه نخست را به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/ت

صحبت های استاندار فارس در نشست سراسری مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.